פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אדי עובד, פעיל חברתי על אמון אחריות ופעילות חברתית- שיחה עם אדי עובד אדי עובד, פעיל חברתי

הפעיל החברתי אדי עובד הבין כבר מזמן שבעיר נתניה דברים לא קורים אם התושבים לא פועלים שיקרו

נתניה נט בסדרת כתבות על פעילים חברתיים, מנסה להבין מה מניע את הפעילים החברתיים ולהכיר אותם טוב יותר.

אדי עובד (40) יו"ר ועד שכונת גלי ים, נשוי ואב לשלושה מודה שהתחיל לפעול חברתית עת ילדיו נכנסו למסגרות החינוך אז נחשף לליקויים ופערים למענם בחר לפעול. בראיון מדבר עובד על הישגים בלתי נשכחים מבחינתו לטוב ולרע כפעיל חברתי, אמון הציבור ברשויות ואחריות התושבים על הקורה סביבם שכן הרשות המקומית לא פועלת מספיק אם בכלל "הדוגמא הטרייה ביותר היא מה שקרה בל"ג בעומר, איך יכול להיות שלא מוציאים הודעה מפורטת כמו שעשו ברשויות אחרות על ביטול המדורות עקב תנאי מזג אוויר חריגים".
מה הוביל אותך לפעול?
קודם כל המצב הפיזי של התשתיות וגם פערים וליקויים שראיתי לנכון שצריך לפעול בהם והרשות לצערי לא מטפלת כמו שרציתי שתפעל וזה מה שבעצם הוביל אותי לקחת יוזמה לעשות דברים ובעצם לשמש כגוף מקשר בין רצון של תושבים לבין היכולת של הרשות לפעול. אני בפעילות שלי שם דגש על חינוך בין אם שדרוג תשתיות ומתקנים כפי שציינתי קודם ובין אם פעילות חברתית קהילתית.
מה מביא אותך, איש מחשבים נשוי עם ילדים לקחת את מעט הזמן הפנוי ולהקדיש אותו לעוד עבודה? 
הסיבה האמתית היא לעשות טוב לסביבה שבה אני חי ולעשות את זה במקום שאני יכול להשפיע ברמה היום יומית יום ביומו שעה שעה. אתן לך את הדוגמא האחרונה בעודנו מדברים: יש ניסיון של הורים מודאגים בשכונה למנוע קיום של מדורות היום בעקבות התראות על סכנה ותנאי מזג אוויר חריגים. לצערי העירייה מצאה לנכון לפרסם המלצה בניגוד לרשויות אחרות שהוציאו איסור ואף הבטיחו לאכוף את הנושא. המלצה בעיני לא מספיקה ולכן אנחנו מצדנו מבינים גם הפעם כמו בכל הפעמים הקודמות שאם אנחנו לא נזיז דברים ונפעל לשנות דברים לא באמת יקרו. לא צריך שיקרה אסון כדי לפעול, חייבים לפעול כדי למנוע את האסון הבא.
מה ההישג הכי משמעותי שלך כפעיל חברתי והאם ישנה סוגיה בה לא הצלחת לפעול כפי שרצית?
כמו שיש המון הישגים חיוביים כך גם יש ותמיד יהיו סוגיות נושאים וליקויים בהם נאלץ להיאבק יותר או אולי אפילו לא נצליח לפעול. ההישג המשמעותי מבחינתי הוא הקמת מתנ"ס גלי ים, מאבק של שנים שבסוף הניב פרי ומשמר השכונה שהקמנו פה כמו בפולג ועיר ימים. בנוגע למאבקים שלא צלחו אין כאלה כי אנחנו לא מוותרים מהר, אני מדבר על שיפור התשתיות והמתקנים בשכונות רבות בעיר עיצוב ושיפור מראה, ובמילים אחרות טיפוח של שכונות יותר נחבאות לכלים. חשוב לי לציין שאני פועל בכל רחבי העיר ולא רק בשכונת מגוריי.
מה המשפחה אומרת על העשייה שלך, זה בא על חשבונם?
אני איש מחשבים ועובד פול טיים ג'וב, למזלי גם אשתי פעילה מאוד מבחינה חברתית אבל יותר בנישה של ועדי הורים וקהילות חינוכיות אז היא מבינה אותי יותר מכל אחד אחר. הילדים שלנו מראים גם הם ניצנים לאחרונה של כושר מנהיגות התנדבות והתגייסות למען הקהילה ואין לי ספק כהורה שזה מה שהם רואים ולומדים בבית. אני מנסה לשלב וזה אף פעם לא פשוט אבל זה תמיד אפשרי

 

פעילים חברתיים נוספים בסדרת הכתבות של נתניה נט

שיחת בנות: ראיון עם טלי מולנר

אמנון סעדון לא נח לרגע

מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב