פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
יהודה זפרני "סקרים מראים שמרים לוקחת בגדול. אף מועמד לא יכול לאיים עליה" יהודה זפרני

יהודה זפרני הסיר את מועמדותו לראשות העיר והצטרף לליכוד לאחר שהבין כי ראש העיר המכהנת תתמודד לקדנציה נוספת. גם העובדה שלא שוריין עבורו מקום לא מרתיעה אותו. "אני ליכודניק מלידה ושמתי את האגו בצד", הוא אומר בראיון. "אין סיבה שהליכוד כתנועה חזקה ושורשית בנתניה לא יחזור להיות בשיא תהילתו. זה הכיוון ולשם אנחנו חותרים" 

התנודות החדות בגזרת הרשימות והמועמדים למועצת העיר וראשות עיריית נתניה נמשכות. יהודה זפרני, שהודיע בינואר כי יתמודד לראשות העיר, הסיר כעת את מועמדותו והצטרף לרשימת הליכוד למועצה בראשות אלון אלרואי, אחיינו של ראש העירייה לשעבר, יואל אלרואי.

"מלכתחילה ההחלטה להתמודד התקבלה בעקבות המלצת המשטרה להעמיד לדין את מרים פיירברג-איכר ולאחר שפנו אלי הן תושבים והן במערכת הפוליטית ואמרו שהגיע הזמן למשהו חדש ורענן", אומר זפרני בראיון ל"נתניה נט". "לאחר שבדקתי את השטח ראיתי שניתן לעשות זאת בשני תנאים: שפיירברג-איכר לא תתמודד ושהליכוד יתמוך במועמדותי. במצב כזה הערכתי שיהיו לי סיכויים טובים".

יותר משנה חלפה מאותן המלצות ודבר לא נעשה. "חזקת החפות עומדת לגברת פיירברג-איכר ואדם אשם רק לאחר שהורשע", אומר זפרני. "לצערי הפרקליטות עושה כאן עיוות דין והייתי חייב לקבל החלטה לאחר שכל הסקרים הראו שהיא מתמודדת ולוקחת בגדול. אף מועמד לא יכול לאיים עליה ולכן החלטתי לפרוש מהמרוץ".

היעד החדש: חמישה מנדטים

זפרני, 54, תושב שכונת רמת פולג ומתגורר בנתניה 26 שנים. בעבר כיהן כמשנה למנכ"ל חברת התיירות 'אופיר טורס', יו"ר הדירקטוריון בפועל של נמל תל אביב וכדירקטור בחברות ממשלתיות שונות, משורר ופעיל חברתי. כיום הוא מרצה באקדמיה לתיירות של אוניברסיטת חיפה ופרשן לענייני תיירות ותעופה.

כזכור, בתחילת הדרך צירף אליו את יוני ג'ורנו כמספר 2, אך בהמשך הודיע האחרון כי יתמודד ברשימה עצמאית. כעת הצטרף כאמור לליכוד, אך לא צפוי לזכות במקום ריאלי לאחר שחמשת הראשונים כבר מאוישים.

"אני ליכודניק מלידה ולא משנים לי שריונים והסכמים. שמתי את האגו בצד והגעתי נקי על מנת לעזור", מבהיר זפרני. "הליכוד הוא המותג הכי חזק במדינה ואין סיבה שהליכוד כתנועה חזקה ושורשית בנתניה לא יחזור להיות בשיא תהילתו. זה הכיוון ולשם אנחנו חותרים. בעבודה קשה אפשר להגיע לחמישה מנדטים".

לא ממש ראו בעיר שלטי בחירות שלך ופעילים בשטח. הייתה פעילות מאחורי הקלעים?

"כשיוני ג'ורנו הצטרף אלי עשינו פעילות במשך כמה חודשים, אבל הוא החליט שמתאים לו לרוץ עצמאית ואיחלתי לו בהצלחה. המשכתי להיות בשטח אבל לא ראו שלטים שלי כמו שלא ראו אצל האחרים עד התקופה האחרונה כי ההתלבטות הייתה קשה, בעיקר בחודשיים האחרונים. שוב, כולם חיכו לראות מה תגיד הפרקליטות בעניין של מרים. מדובר בנושא שצריך להיות מטופל ברמה הארצית, אולי אפילו לחוקק חוק או תקנה בנושא של ראשי ערים ונבחרים. לא ייתכן שבשנת בחירות נושא כזה עומד תלוי באוויר. זה עיוות דין גם עבורה וגם עבור התושבים".

בסופו של דבר הצטרפת לליכוד למרות שאין לך שם מקום ריאלי.

"בליכוד פנו אלי ואני איתם. אם צריך אעזור גם מבחוץ. מה שהכי חשוב הוא שהליכוד יחזור לקדמת הבמה בנתניה כמו שהוא מוביל במדינה. הקשר עם השלטון חשוב מאוד וכשהליכוד יהיה חזק בנתניה גם העיר תהיה חזקה הרבה יותר".