פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חברת המועצה טלי מולנר "אני חברת מועצה, אבל לא באמת פוליטיקאית" חברת המועצה טלי מולנר

טלי מולנר היא המנצחת האמיתית של הבחירות בנתניה ובשבוע הבא תושבע כחברת מועצה. לאחרונה הגישה מסמך דרישות בן חמישה עמודים לראש העירייה ומקווה שמרביתן יענו. "באנו לשתף פעולה עם מרים והמטרה היא קואליציה, אבל שום דבר לא יהיה על אוטומט", היא אומרת

חברת המועצה טלי מולנר

שני המנדטים בהם זכתה "פעימה חדשה", שהוקמה כזכור כשלושה חודשים בלבד לפני הבחירות, היו הרבה מעבר למה שטלי מולנר יכולה הייתה לחלום עליו. ברביעי הבא, ה-21 בנובמבר, תעשה צעד ראשון בכיוון הגשמת חזונה כשתושבע בישיבת המועצה כחברה מן המניין, יחד עם מספר 2 בסיעתה, העיתונאית לשעבר ציפי קפל. "התוצאה הייתה מדהימה. חשבתי שנקבל מנדט אחד, הופתענו לקבל שניים והציבור בהחלט אמר את דברו", אומרת מולנר. "מנדט אחד הגיע מפולג-עיר ימים ומדהים ששכונה שלמה התייצבה מאחורי ורצתה שאייצג אותה. המנדט השני הוא מהעיר כולה בזכות ציפי וכל הרשימה שהרכבנו. זו גאווה וסיפוק עצום לייצג ציבור שלם. כמעט 5,000 איש רצו אותנו בפנים וההישג שלנו היה טוב יותר מהרבה שועלים פוליטיים ותיקים".

מולנר, בולדוזרית מטבעה, כבר לא יכולה לחכות לצאת רשמית לדרך. "יש המון צ'קים שצריך לפרוע", היא אומרת בחיוך. "יש לי רעב ודרייב מטורף לעשייה ציבורית. לי ולציפי יש המון תכניות, רצונות וכוונות לשנות ולהשפיע".

איך ההרגשה להיות פוליטיקאית?

"קצת מוזר לי שאומרים את זה. אני אמנם כזו מתוקף היותי חברת מועצה, אבל לא באמת פוליטיקאית ולא מכירה את כל השטיקים והטריקים. לצערי, המילה פוליטיקאי מעוררת קונוטציות שליליות של תחמנות וקומבינות ולא רק בנתניה. אני מקווה שהטייטל שילווה אותי יהיה "נציגת ציבור". אם כבר פוליטיקאית, אני רוצה להיות פוליטיקאית מזן אחר, כזו שתפעל בשקיפות וללא אינטרסים ותקבל החלטות בשיתוף הציבור ולמענו".

תרבות סוף שבוע

השאלה הגדולה היא כמובן האם מולנר וקפל יצטרפו לראש העיר מרים פיירברג-איכר בקואליציה או אולי ינסו להשפיע דווקא מכיוון האופוזיציה. לאחרונה הגישו לראש העיר מסמך בן חמישה עמודים, בו דרשו בין השאר לקבל לידיהן את תיקי התרבות ואיכות הסביבה עם תוספת תקציבית משמעותית, כמו גם את האחריות למתנ"סים והמרכז לחינוך בלתי פורמלי. "עשינו עבודה רצינית עם יועצים וקבוצת מיקוד ולמיטב הבנתי רק אנחנו ורשימה נוספת הגשנו מסמך מסודר", אומרת מולנר. "התיקים שביקשנו נועדו בראש ובראשונה לקדם את האג'נדה המרכזית – לשנות את תפישת העולם של איך העיר צריכה להיראות בסופי שבוע לטובת הציבור החילוני. אני רוצה שיהיה למשפחות, בני נוער ומבוגרים איפה לבלות ולפתוח את מועדוני הנוער והיכל התרבות בשישי בערב ובשבת בבוקר. לא לצאת לתל אביב והרצליה, אלא לספק את הצרכים האלה לתושבי נתניה. אני בהחלט מאמינה שזה אפשרי ומקווה שראש העיר תרכיב קואליציה רחבה ומאוזנת שלא תפגע בשום מגזר".

ומה אם דרישותיה לא ייענו? "ברור שהמטרה היא קואליציה וניתן לקדם ממנה דברים יותר בקלות", מסכנת מולנר. "האופוזיציה היא אופציה פחות מועדפת עלי, אבל שום דבר לא יהיה על אוטומט וגם אם נקבל תשובות שליליות למרבית הדרישות שלנו, לא נתקפל. אנחנו מקוות שמרים תבין שבאנו מתוך רצון לעבוד בשיתוף פעולה".