פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מכללת נתניה סטודנטים תושבי נתניה: העירייה ביטלה לנו את המלגות מכללת נתניה | תמונה באדיבות מכללת נתניה

סטודנטים לתואר שני במכללת נתניה הופתעו לגלות שלמרות שהובטחה להם מלגת לימודים כתושבי העיר – הם לא יקבלו אותה
כאשר הסטודנטים הגיעו לברר למה המלגה שהובטחה להם מתעכבת הם לא ציפו לתשובה שקיבלו

עמנואל פאל סטודנט לתואר שני במכללת נתניה מספר "התחלתי ללמוד לתואר שני במכללת נתניה והבטיחו לנו שבסוף השנה נקבל מלגה בגלל שאנחנו תושבי העיר נתניה. המלגה שהובטחה לנו היא בסך 7.5% מכלל שכר הלימוד,  זה משהו מוכר שכבר שנים עובד, כל תושב נתניה שהוא 5 שנים תושב העיר זכאי למלגה, גם באתר של העירייה זה מופיע בגאווה. השנה מבלי שום סיבה החליטה העירייה לעשות מעשה מכוער על חשבון סטודנטים תושבי העיר נתניה. כשניסיתי לקבל תשובה מגורם בעירייה ענו לי שהם לא יודעים על מה אני מדבר ואף פעם לא חילקו מלגה כזו".

"אנשים פה הסתמכו על זה, אני עובד מהבוקר עד הערב"

עמנואל וחבריו הסטודנטים התחילו את התואר השני בידיעה שיקבלו מלגה מהעירייה בסוף השנה  "כשהלכנו לברר בחודש האחרון מה קורה עם המלגה אמרו לנו שיש בעיות עם העירייה, התחלתי לברר ונאמר לי שאף פעם לא הייתה מלגה כזו לתואר שני. במדור שכר לימוד אמרו לי בבירור ששנים יש מלגה כזו, בנוסף אנחנו מכירים בוגרים שסיימו בשנה שעברה והם היו בהלם כי הם קיבלו את המלגה הזו ולא עשו להם בעיות. בלי שום בושה משקרים ורוכבים על גבי סטודנטים תושבי העיר נתניה שעובדים מהבוקר ועד הערב כדי לכסות את שכר הלימוד. זה מעשה מאוד מגעיל לשקר לסטודנטים ולהגיד שלא היה דבר כזה ויש לנו חברים שאומרים שהם קיבלו מלגה כזו. אנשים פה הסתמכו על זה, אני יכול להעיד על עצמי, אני עובד מהבוקר עד הערב וזה פשוט מעשה מכוער".

 

חינוך ומצויינות - סטודנטים תושבי נתניה: העירייה ביטלה לנו את המלגות

צילום מסך | מתוך אתר עיריית נתניה  


שלומי דהן, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה מנסה להגיע להסדר "גורמים רשמיים בעירייה אומרים שמלכתחילה המלגה ניתנת רק לתואר ראשון ולא שני, מהצד השני סטודנטים אומרים שיש להם הוכחות שסטודנטים לתואר שני קיבלו מלגות, מההיכרות שלי עם עירית נתניה אני יודע שהעירייה בעד הסטודנטים, כמובן שאני אלחם לקבל את כל הזכויות שמגיעות לסטודנטים ואף יותר מכך".

 עיריית נתניה: "המלגות יוענקו לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון בלבד"

מעיריית נתניה נמסר "לפני מספר שנים הוחלט כי המלגות יוענקו לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון בלבד. נציין כי עיריית נתניה מעניקה לציבור הסטודנטים סל שירותים ומלגות נרחב ומקיף, שאף זיכה את העיר בתואר "העיר שהמעניקה לסטודנטים המתגוררים בתחומה את הסיוע הגדול ביותר"- מטעם מכון המחקר של הכנסת. מידי שנה מקצה העירייה מיליוני ₪ למלגות לסטודנטים הכוללות גם את מלגת ראש העיר, מלגות לאמנים צעירים מצטיינים ומלגות לספורטאים מצטיינים. זאת לצד סיוע פרטני בייעוץ לקבלת מלגה וכן מגוון שירותים הניתנים במרכז הצעירים העירוני- הגג".