פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עיריית נתניה מדע כבר לא כל כך בדיוני תמונה: עיריית נתניה

תלמידי כיתה ז' הלומדים במסלול עתודה מדעית טכנולוגית השתתפו השבוע בכנס מיוחד במכללת נתניה 

מדובר ביום עיון במדעי המחשב, מדע וטכנולוגיה, שנועד לעודד תלמידים להמשיך ללמוד במסלול מדעי טכנולוגי בכלל ומדעי המחשב בפרט. 

תמונה: עיריית נתניה

בכנס נהנו התלמידים מתערוכת משחקים שתוכנתו על ידי תלמידי כיתות ז', בסביבת סקרצ', כאשר כל בית ספר הציג בתערוכה 3 משחקים נבחרים שאחד מהם הוצג על הבמה, דוגמאות למשחקים: "אבן נייר ומספרים", "משחק טניס שולחן", "משחקי חשיבה", "smart trivia" "רולטה אלקטרונית", "חדר בריחה" "The mini games" ועוד.

בהמשך שמעו התלמידים את הרצאתו של דר' תום רן, ממכון ויצמן בנושא: "מדע כבר לא כל כך בדיוני". הם הציצו במהפכה המטורפת שמתרחשת היום בעולם – כיצד מהנדסים מערכות וכן יצורים חיים על מנת ליצור תרופות חדשות ואף ליצור יצורים חיים מאפס במבחנות.
תום סיפר בהרצאתו על המחשב המורכב מ-DNA שהוא מפתח במכון וייצמן, הוא דיבר על יצירת חיים ביולוגיים חדשים, על חיידקים מהונדסים שיודעים לרפא מחלות, ועל טיפות מים שמכילות טריליוני מחשבים חכמים שיודעים לענות על שאלות. בנוסף, התייחס בהרצאתו להשלכות הצפויות מפיתוחים טכנולוגיים.

הכנס אורגן בשיתוף עם הממונה על החינוך, דר' אביטל לאופר וכן אגף החינוך העל יסודי בניהולה של גילת סימון ועזרתם של ברוך גרשטין וענבר בונה. כמו כן נטלו חלק: עתודה מדעית טכנולוגית במינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך (מחוז ת"א) באחריותה של בר שייף ובארגונה של סיגל לוי כחלון, מובילה אזורית עמ"ט וכן פיקוח מדעי המחשב בחטיבות ביניים, רחל פרלמן ומני עבודי, רכזי עתודה מדעית טכנולוגית, מנהלי בתי הספר ומורים למדעי המחשב בחטיבות הביניים בבתי הספר: טשרניחובסקי, אלדד, גוטמן, שטקליס, נתן אלתרמן, תמר אריאל ושי עגנון.