פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פנימיית שבילים מרחב למידה יוצא דופן בפנימיית שבילים פנימיית שבילים

שיתוף פעולה בין פנימיית שבילים המתמחה בטיפול בבני נוער עם קשיים התנהגותיים ונפשיים משמעותיים ובין סטודנטים מצטיינים ממכללת רופין "המפגש הראשוני היה מאוד קשה עם הנערים" סיפר דור צדוק, אחד המתנדבים

במסגרת שיתוף הפעולה שהחל בשנה שעברה כפיילוט והפך השנה לחלק מתוכנית הפנימייה מלווים את ילדי הפנימייה 10 סטודנטים מצטיינים בתוכנית ללימוד מדעי ההתנהגות

כחלק מהתואר מחויבים בעבודה התנדבותית בקהילה, השנה אותם סטודנטים לוקחים על עצמם את הפרוייקט של הקמת מרחב למידה בפנימייה.

דור צדוק בן 27 ממכללת רופין הוא אחד הסטודנטים שמשתתפים בפרויקט: "אני חושב שזה מפגש הכרחי ומשמעותי, לדעתי אחת הבעיות של הילדים בפנימייה היא חוסר המפגש עם אוכלוסיה מסויימת מחוץ לפנימייה והמפגשים האלו - יוצרים לנערים ב"שבילים" סביבת עבודה שמאוד עוזרת להם. מדובר במפגשים שמטרתם בגדול לסייע להם במשהו לימודי אבל בפועל עבורם מדובר בראש ובראשונה ביציאה מהשגרה - למרות שאנחנו כל הזמן דוחפים אותם ללימודים. צריך להבין כי לחלק מהסטודנטים מרופין המפגש הראשוני היה מאוד קשה עם הנערים - אבל לאט לאט מתרגלים לזה ושיתוף הפעולה הופך להיות מוצלח במיוחד".

פנימיית שבילים ממוקמת ליד כפר מונש בצמוד למכללת רופין והוקמה כמיזם ייחודי במסגרת השירות לילד ונוער במשרד הרווחה מתוך איתור הצורך בטיפול באוכלוסיית בני הנוער המוגדרים כ"אוכלוסיית קצה פוסט אשפוזית" ומתמודדים עם מגוון של קשיים בחיי היומיום. הפנימייה מתמחה בטיפול במקרים חריגים ובנערים שחוו מספר רב של חוויות דחייה וכישלון במסגרות אחרות. בפנימייה מושם דגש רב על מוגנותם של החניכים וביטחונם האישי, לצד עבודה מתמדת על תהליכי הכלה והתמודדות.

שרון גולדשטיין מנהל הפנימייה: "קיומו של מרחב כזה בפעם הראושנה מאז שהוקמה הפנימייה מאפשר לייצר אווירה לימודית ותמיכה אמיתית בתהליכים לימודיים המתקיימים בבית ספר. פתיחתו של המרכז קורהית לאור השמתם של כלל החניכים במסגרות לימודיות הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד וברצון להגיע להישגים כך שהצורך הלימודי קיים ואנו מעוניינים לחזק אותו.
"כמובן שמדובר בתהליך ארוך של בנייה והכרות והתאמה של המרחב לנערים ושל הנערים למרחב, אך אנו בטוחים כי מחוייבותם של הסטודנטים לתהליך כמו גם הצורך האמיתי שקיים בפנימייה ייצר שינוי אמיתי עבור אותם נערים שרוצים ומעוניינים ללמוד בתחומים שונים – והדבר יחולל שינוי משמעותי ביכולות ובהישגים הלימודיים של החניכים ובהכנתם לקראת יחידות הבגרות השונות.