פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תערוכה חברתית באורט ליבוביץ | צילום: רן אליהו תערוכה חברתית באורט יד לבוביץ תערוכה חברתית באורט ליבוביץ | צילום: רן אליהו

בתום תהליך חינוכי ובשיתוף תנועת תרבות, הציגו תלמידי כיתות יא' באורט יד לבוביץ תערוכה חברתית העוסקת בשינויים העוברים על החברה הישראלית

תערוכה חברתית באורט ליבוביץ | צילום: רן אליהו

"שיעור בהתבוננות" הוא שמה של תערוכה חברתית שאצרו תלמידי כיתות יא' של אורט יד לבוביץ, כארוע שיא בתהליך למידה ארוך טווח בנושא תמורות החברתיות שעוברות על החברה הישראלית.

במסגרת ייחודיות בית הספר אורט לבוביץ': "מנהיגות ויזמות חברתית", נדרשים תלמידי י' ו- י"א למיזם חברתי שיבטא את המהלך הלימודי שחוו, כאשר צוות מחנכי מנהיגות משתלם בכל שנה לאורך כל השנה בנושא ויוצא לסמינר בן יומיים, על מנת לשאוב השראה ולתכנן את השנה הבאה.
צוות מחנכי מנהיגות ביקר בבית הנשיא בירושלים ונחשף לנושא הסדר הישראלי החדש והוחלט כי לאור חזון הנשיא ריבלין, יבחר הנושא כנושא מרכזי בשכבת י"א, כאשר המטרה העיקרית של התהליך הייתה חשיפת הנושא וזימון שיח משמעותי בקהילה, מתוך הבנה שתפיסות מוטעות אודות מבנה החברה הישראלית מביאות להתנהלות שגויה ולעצימת עיניים נוכח השינויים בחברה ומתוך רצון לראות בפני החברה הישראלית לא גזירת גורל אלא הזדמנות ליצירת שותפות חדשה.
מטרה נוספת היא העשרת התלמידים בכלים אמנותיים להבעת תפיסה ואמונות וכן עידוד צרכנות של תרבות אחרת, בדגש על אמנויות שונות. אלו תחת מטרת העל שהיא פיתוח תודעה חברתית וחשיבה ביקורתית בקרב תלמידי בי"ס וחידוד מיומנויות שיח, דיון, הנחייה והדרכה.
במסגרת העבודה על התערוכה, נכנסו מנחים מתנועת תרבות לכיתות והיו שותפים מלאים במהלך החינוכי שקדם להכנת התוצרים מהם נבנתה התערוכה. את השיעורים לימדו מחנכי מנהיגות בשיתוף עם מנחים מתנועת תרבות. לצד התוכן הערכי- חברתי- אקדמי, נוצק תוכן אמנותי וכן נלמדו כלים אמנותיים.
התלמידים צויידו בכלים, בראייה ביקורתית ובמטרה ועם אלה הם יצאו לרחוב, כדי לצלם. לאחר שהתלמידים החלו להתנסות באמנות הצילום ובהמשך עודדו התלמידים להתבטא באמצעות מדיומים אמנותיים אחרים, מה שהביא לתערוכה החברתית גם ריקוד, שירה מדוברת, סרטון ומיצג פלסטי.
ורד דוברת, מנכ"לית בית הספר: "התערוכה החברתית "שיעור בהתבוננות" היא לפני הכל הגשמת חזון. החזון הבית ספרי הוא "ליזום. להנהיג. להשפיע" ולאורו אנחנו מחנכים את תלמידינו, הלכה למעשה."