פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אביגדור קהלני עם תלמידי כיתות ט' באורט גוטמן  אביגדור קהלני הרצה בבית ספר אורט גוטמן אביגדור קהלני עם תלמידי כיתות ט' באורט גוטמן

אביגדור קהלני, תת אלוף במיל', שר וחבר כנסת לשעבר, בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, עיטור המופת ממלחמת ששת הימים ועיטור הנשיא על תרומתו למדינת ישראל - הגיע להרצאה בפני תלמידי שכבת כיתות ט' בחט"ב אורט גוטמן

אביגדור קהלני עם תלמידי כיתות ט' באורט גוטמן 

אומרים שאם רוצים להצמיח גיבורים ולתת לילדים את המוטיבציה לחלום ולשאוף גבוה, צריך להציג בפניהם מודלים שיוכלו לשאוף אליהם. מודלים, שמסמלים לא רק גבורה אלא גם את כל הערכים שאורט גוטמן חרט על דגלו ערכים וטכנולוגיה. ערכים של כבוד האדם, שאפתנות ואמונה ביכולתו של האדם לשנות וליזום.

במסגרת פרוייקט "איתם ולמענם", של פרויקט "אל עמי" אשר מובילה המחנכת מיכל יהלומי יחד עם תלמידי כיתה ט1 ובמסגרת הנושא השנתי של בית הספר, מנהיגות פורצת דרך, נפגשו תלמידי שכבת ט עם תת אלוף במיל' אביגדור קהלני.
במפגש, שהיה אחד המרגשים שידעו תלמידי שכבת ט' בחטיבת הביניים, שיתף קהלני בסיפורו האישי המעניין והעוצמתי. דרך תחנות משמעותיות בחייו, כמו שירותו הצבאי והפוליטי הדגיש קהלני את חשיבות האמונה באדם ואת חשיבות החתירה למצויינות בכל תחום על מנת להתקדם ולהצליח.
בשיחתו, הצליח קהלני לרגש את צוות המורים והעובדים של בית הספר. אין ספק שתלמידי חטיבת הביניים למדו שיעור חשוב על יוזמה ומנהיגות ועל פריצת דרך.
בסיום ההרצאה, התכנס קהלני עם תלמידי כיתה ט1 המובילים השנה את פרוייקט "איתם ולמענם", הוקרה לנכי צה"ל, בכיתתם לשיחה אישית של "מהו מנהיג" ואיך צומחת דמות כזאת גם מהכיתה. בנוסף לכך, קהלני חילק לכל תלמיד מהכיתה את ספרו "מנהיגות במעגלי החיים", המדבר על המנהיגות שגילה בשבילים השונים של חייו ובתפקידים הרבים בהם כיהן, כתב הקדשה אישית לכל תלמיד ואף הצטלם לתמונה אישית וכיתתית.
בסיכומו של היום ניכר כי ההרצאה שעברו התלמידים הדהדה בהם גם בשיעורים האחרים. כמו התלמידים, גם המורים שוחחו על הדברים שנאמרו בהרצאה שהמשיכו ואף ימשיכו לעורר חשיבה.
עליזה בילו, מנהלת חט"ב: " ככה חושפים תלמידים למנהיגות! אני רואה חשיבות בהפגשת מנהיגים ופורצי דרך אשר יהוו דוגמא ומופת לדור ההמשך."