פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
התאגדות למען בעלי חיים   "דורשים שינוי גישה יסודי מהשורש" התאגדות למען בעלי חיים

לקראת מצעד הכלבים והחתולים שייערך לראשונה בנתניה, שוחחנו עם ניר גרינברג ממובילי המאבק "ראש העיר לא תוכל להתעלם עוד מרצון התושבים ולגלות אטימות לב" הוא אומר בראיון לנתניה נט

התאגדות למען בעלי חיים

מצבם הרעוע של חתולי הרחוב הוביל את אוהבי בעלי החיים בעיר לפעול למענם. בגלל העדר תקציב ראוי לעיקורים וסירוסים של חתולי הרחוב, הריבוי הטבעי שלהם יצא מכלל שליטה ובכל מקום בעיר ניתן לראות חתולים רזים, חולים וגורים גוססים ואומללים. הסבל ברחובות רב ומרבית הנטל נופל על תושבים בעלי חמלה שדואגים לעיקורים וסירוסים על חשבונם הפרטי, כמו גם למזון, מים וטיפולים וטרינריים "לא יתכן שהעירייה תשקיע אך ורק בבטון ודקלים ולא בחיים. איזו חברה הפכנו שאנחנו אדישים לסבלו של החלש וחסר הישע?" אמר ניר גרינברג, פעיל למען בעלי החיים והוסיף "ההתאגדות שלנו נותנת לנו כח כקבוצה מאחר וכקבוצה ניתן לשנות דברים בניגוד לבודדים, בטח בשנת בחירות. אנחנו עורכים חוגי בית עם נציגים מהרשימות שרצות למועצה".

פעילות קהילתית - "דורשים שינוי גישה יסודי מהשורש"

נפגשים עם חברי סיעת "נתניה שלנו"

כלבייה מוזנחת

הבעיות בנושא לא נעצרות רק בנושא חתולי הרחוב, המצב טעון שיפור גם בכלביה. גרינברג טוען כי העיריה מציגה מבחוץ את המקום כירוק, יפה ומושקע אך מבפנים המצב שונה לגמרי. "אותם כלבים לא זוכים ליחס טוב ולתנאים בסיסיים, התחזוקה של הכלביה אינה מתבצעת, המיטות אכולות, שבורות ולא מוחלפות וכתוצאה מכך הכלבים נפצעים מחיכוך שלהם עם שפת המיטה, התנורים מקולקלים, כלי המים שבורים וקטנים, כלי המים מתהפכים, הכלבים לא מקבלים אוכל ומים בזמן, אין מחסה מהרוח והגשם בחורף ונוצרות שלוליות בתוך התאים שלהם והם נאלצים לשבת רטובים בתוך התא, ובקיץ אין מספיק הצללה ועוד".

מה המטרות שלכם?
המטרה העיקרית היא שבעלי החיים יפסיקו להיות שקופים. היום אנשים אדישים לסבל שלהם ומתעלמים מהם, הרשות המקומית לא משקיעה תקציבים ומשאבים למענם וכתוצאה מכך רוב הפעילים קורסים נפשית וכלכלית. המצב הנוכחי מעוות לחלוטין בגלל שכל הנטל נופל על תושבים בעלי חמלה. אנחנו נשים סוף להפקרות הזו.
אחת הפלטפורמות הבולטות בהן אתם פועלים היא חוגי הבית שמקיימים המתמודדים הפוליטיים מהסיעות השונות, ספר לי על החיבור הזה?

אנחנו קבוצה שבאה לקדם את נושא בעלי החיים בקרב חברי מועצת העיר ולכן אנו עושים חוגי בית עם כמה שיותר רשימות. עד כה נפגשנו עם פעימה חדשה, נתניה שלנו, למען נתניה, עוצמה לנתניה, נתניה אחת והיד עוד נטויה. המטרה שלהם היא לשכנע אותנו שהנושא קרוב לליבם, אבל כרגע אנחנו מעוניינים ליצור מודעות בקרב המועמדים ויתכן שבסוף נתמוך במספר סיעות. 

מה הדרישות שלכם מהעיריה?
אל מול כל הבעיות אנו דורשים מהעירייה שינוי גישה יסודי מהשורש, יש לנו מספר דרישות שהעיקריות בהן: עיקור וסירוס חתולי הרחוב כל השנה, הקמת מרפאה וטרינרית עם כל הציוד הדרוש, וטרינרים בשכר חודשי וכח אדם ראוי על מנת לטפל בכל בעלי החיים שזקוקים לטיפול רפואי ואשפוזיה צמודה למרפאה. כמו כן חשוב לתקן את הליקויים בכלביה, הקמת פינות האכלה ציבוריות למען חתולים וזה על קצה המזלג. 

קבוצת הפייסבוק שלכם הולכת וצוברת תאוצה, עד כמה לדעתך זה יתרום לכם להשיג את המטרות שלכם?
כיום בקבוצת הפייסבוק יש קרוב ל- 500 חברים ואנחנו גדלים בכל יום ומקבלים תמיכה וחיזוקים מתושבים רבים שרואים כמה סבל יש ברחובות.

מצעד בעלי החים יתקיים במוצ"ש 29.8 בשעה 20:00 התכנסות בחניה של מלון כרמל ברחוב ברוך רם ומשם צעדה לכיכר העצמאות החדשה.

תגובת העירייה

הטענות שהועלו בפנייתכם הינן תמוהות בפרט לאור העובדה כי ראש העיר הביאה תורמת לפני מס' שנים לצורך הקמת כלביה חדשה מהיפות והמפוארות בארץ, בסטנדרטים גבוהים עם תאים מרווחים ושטחים ירוקים לרווחת בעלי החיים.
המחלקה הוטרינרית היא בין המחלקות הבודדות בארץ שהקימה תחנות האכלה לחתולי רחוב ונמצאת בקשר רציף עם מרבית המאכילים. כמו כן, מסייעת בטיפולים בחתולי רחוב ומבצעת עיקורים וסירוסים כל שנה גם ללא תקציב ממשרד החקלאות. הכלביה נותנת מענה בכל שעות היממה, כולל שבתות וחגים ואף מפעילה וטרינר תורן.
במחלקה קיימת מרפאה מושקעת ומאובזרת לטיפול בבעלי חיים ללא בעלים. בכל התאים קיימים תנורי חימום, אשר בימים אלה פורקו לצורך תיקונים, זאת במסגרת היערכות לתקופת החורף. כמו גם הוחלפו מיכלי המים והמיטות כפי שמתבצע בכל תקופה בשל בלאי.
הכלביה הינה פתוחה לכל וכן למתנדבים.