ראש העיר מרים פיירברג תתמודד בשנים הקרובות עם משימות רבות לטובת תושבי העיר ואיכות חייהם. חינוך, תשתיות, תרבות ועוד הם נושאים חשובים אך הצלת חיים וצמצום תאונות הדרכים הוא הנושא המרכזי בו עליה לטפל כבר מיומה הראשון בקדנציה 

תאונות

צילום: ארכיון

לרגל שבוע הבטיחות בדרכים ביצעו בעמותת אור ירוק בדיקה החושפת את רשימת הערים האדומות והמסוכנות. במסגרת ניתוח הנתונים נבדק מספר הנפגעים בתאונות דרכים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים בישראל על בסיס נתוני הלמ"ס בהשוואה לכל אלף תושבים. ניתוח הנתונים בוצע על פני חמש שנים (2014-2018) כדי לבדוק מגמות על פני שנים ולהצביע על ערים שבהם ראשי הערים חייבים לשים את הבטיחות בדרכים בראש סדר העדיפויות. הערה: נתוני שנת 2018 הם עד חודש ספטמבר.

ניתוח הנתונים מראה כי נתניה היא העיר ה-13 במסוכנות בארץ להיפגעות בתאונות דרכים. בנתניה נפגעים בכל שנה בממוצע 1.79 בני אדם בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. 1,889 בני אדם נפגעו בעיר בחמש השנים האחרונות, 237 בני אדם בממוצע בשנה. מתחילת שנת 2018 ועד חודש ספטמבר נפגעו בנתניה 375 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם אדם אחד נהרג ו-19 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כמעט כל הרוג שני בתאונת דרכים נהרג בתחום העירוני והנתונים הקשים הללו מחייבים שילוב כוחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ושל הרשויות המקומיות. הרחובות האדומים מרובי התאונות בערים ידועים ומוכרים ולכן כל ראש עיר ורשות חייב להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות בקדנציה הנוכחית ולפעול להפיכת הרחובות הללו לבטוחים. הגברת הבטיחות בסביבת מוסדות חינוך, שיפור התשתית עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים והגברת הנוכחות המשטרתית ברחובות שבהם נפגעים הכי הרבה בני אדם הן פעולות מצילות חיים".