פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
 "השאיפה היא להצליח עם נתניה בליגת העל"
דיא סבע מצא בית חם במכבי נתניה. אחרי עונת הבלהות אשתקד וההחלמה מהפציעה, השנה הוא פורח ומוביל את הקבוצה לצידו של ערן לוי, אבל מבהיר: "לא נעלה ליגה בהליכה. אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר מכל הקבוצות" 
העונה של מכבי נתניה מלווה עד עכשיו ברגשות מעורבים. מצד אחד, הקבוצה סגרה את מינוס 9 הנקודות מהר מהצפוי תוך תצוגות כדורגל אטרקטיביות שהציתו את הדמיון של האוהדים, אבל מצד שני, בשני המשחקים האחרונים משהו חורק במכונה הצהובה. 
אנשים בנתניה - "השאיפה היא להצליח עם נתניה בליגת העל"
אחרי שניצלו בשיניים מהפסד מול נשר משער דרמטי של ערן לוי בתוספת הזמן, ספגה נתניה שלשום הפסד ראשון העונה בכל המסגרות, כשנוצחה 1:0 מול רמה"ש ברבע גמר גביע הטוטו והודחה מהמפעל. הדיבורים על עליית ליגה בהליכה שכחו במקצת, ולכולם ברור שליהלומים יש עוד הרבה עבודה.

לא נרדמים

מי שמאמין מאוד בחבריו על כר הדשא ולא נלחץ מהיכולת החלשה במשחקים האחרונים הוא הקשר ההתקפי דיא סבע. עם ארבעה שערי ליגה בשבעת מחזורי הפתיחה ואחרי עונה לא פשוטה אשתקד, שברובה צפה מהיציע עקב קרע ברצועה הצולבת, סבע הוא ללא ספק אחד הכלים החמים בהתקפה של סלובודאן דראפיץ'. תוסיפו לכך את שיתוף הפעולה הפורה עם ערן לוי, ותקבלו את הצמד עליו בונים בנתניה את חלום החזרה המהיר לליגת העל. 
"פתחנו את העונה טוב מאוד וסגרנו את המינוס מהר, אבל טבעי שלא ננצח את כל המשחקים ולא כל משחק ניתן הצגות של 0:3 או 0:4", פותח סבע. "צריך לדעת לקחת נקודות גם במשחקים פחות טובים. מול רמה"ש הגענו למצבים שלנו אבל ספגנו בסוף והפסדנו. צריך לדעת להתרומם מזה, לצאת ממצבים קשים ולשים את המשחק הזה מאחורינו. יש לנו משחק חשוב ביום שני מול מכבי הרצליה ואנחנו צריכים להתכונן אליו". 
אנשים בנתניה - "השאיפה היא להצליח עם נתניה בליגת העל"
יכול להיות שהדיבורים לאחרונה על כך שתעלו בהליכה הרדימו אתכם?
"ממש לא נרדמנו וגם אין לנו סיבה, כי אנחנו עדיין בתחתית. אסור לשכוח שהתחלנו את העונה עם מינוס 9 נקודות, מה שאומר שאנחנו צריכים לעבוד הרבה יותר קשה מכל הקבוצות. אנחנו ממש לא שאננים, קורה שיש משחקים פחות טובים וזה בסדר. עדיין לא הפסדנו בליגה, זה מראה על אופי ועל זה אנחנו צריכים להסתכל". 
איך האווירה השנה בנתניה אחרי העונה הקשה שעברתם אשתקד?
"התחלנו את העונה הנוכחית כשהכל פה חדש, כולל הצוות, המאמן, השחקנים והבעלים. אנחנו ממש לא רוצים להיזכר בעונה הקודמת ומשתדלים לא לחשוב עליה בכלל. יש לנו מטרה להחזיר את הקבוצה לליגת על ובזה אנחנו מתמקדים". 
עד עכשיו שיתוף הפעולה בינך לערן לו מוכיח את עצמו.
"כן, יש לנו שיתוף פעולה טוב מאוד. רואים את זה על המגרש וגם במספרים, כשאני מבשל לו והוא לי. בינתיים אנחנו מספקים את הסחורה ואני מקווה מאוד שנמשיך ככה. אנחנו חברים גם מחוץ למגרש ולפעמים מגיעים יחד לאימונים".

אבא-סבע

דיא סבע נולד וגדל במג'ד אל-כרום, מועצה מקומית ערבית-מוסלמית השוכנת צפונית-מערבית לכרמיאל, ובה הוא מתגורר עד היום עם אשתו נרמין ובנו זן בן החמישה חודשים. "אין לי ספק שהאבהות עשתה לי רק טוב", הוא מספר. "אני מבלה עם הבן שלי הרבה והוא גורם לי אושר גדול והמון שמחת חיים". לעיתים נשאר דיא ללון אצל חברו ערן לוי, מה שמקל עליו את הנסיעות לאימונים מהצפון. אגב, דיא הוא בן דודו של החלוץ אחמד סבע, שידע ימים יפים בנתניה. 
אנשים בנתניה - "השאיפה היא להצליח עם נתניה בליגת העל"
הוא רק בן 23 אבל עבר לא מעט בקריירה. גדל במחלקת הנוער של הפועל חיפה ובגיל 15, כששיחק בנערים ב', עבר לבית"ר טוברוק. לפני 5 שנים החל במסע נדודים שכלל שתי הופעות בלבד במכבי תל אביב במסגרת מהפכת הצעירים של מוטי איווניר, לפני שהושאל להפועל באר שבע. לאחר שסייע לקבוצה לשרוד בליגה, הושאל לנציגת הנגב לחצי עונה נוספת, ובינואר עבר לבני סכנין, במדיה רשם 10 הופעות. עונה לאחר מכן חתם במכבי פתח-תקוה, שעלתה לליגת העל, ועמה הגיע עד חצי גמר הגביע, בו נוצחה הקבוצה 2:1 בידי מכבי נתניה, כשסבע כובש בפנדל לזכות המלאבסים. בליגה רשם 29 הופעות וכבש שלושה שערים. לאחר מכן חתם במכבי נתניה, כשהשער הזכור במיוחד שלו הובקע ישירות מכדור קרן בניצחון 1:3 על הפועל פ"ת. בהמשך הגיעה הפציעה הקשה בצולבת שהשביתה אותו כמעט לכל העונה שעברה. לזכותו של סבע גם שני שערים בנבחרת הצעירה.     
עברת הרבה קבוצות בפרק זמן יחסית קצר, דבר שפגע בתדמית שלך. 
"כן, זה פגע בי מאוד. קיבלתי החלטות שרובן לא היו נכונות ואפילו פזיזות, עד שהגעתי לנתניה. כאן מצאתי בית חם עם אוהדים מדהימים שתומכים ואוהבים אותי ומגיעה להם הרבה יותר ממילה טובה. כיף לשחק באווירה כזו ולאט לאט אנחנו מחזירים אותם למגרשים אחרי האכזבות בעונה שעברה. יש לי חוזה לארבע שנים, טוב לי פה ואני רוצה להישאר. בעזרת השם נתניה תהיה בליגת העל". 
הפציעה הקשה אשתקד גרמה לך לראות את החברים מהצד באחת העונות הקשות ביותר בתולדות המועדון.
"אין ספק שהיה לי קשה מאוד וכאב לי שאני לא יכול לעזור לקבוצה. בשלב מסוים כבר הגעתי למצב שלא יכולתי לראות את המשחקים אפילו מבחוץ וביקשתי אישור שלא להגיע.זו פציעה קשה מאוד וצריך להיות חזק מנטאלית כדי לעבור אותה. כאן המקום להודות למשפחה שלי על העזרה והתמיכה לאורך כל הדרך. עברתי תקופה קשה, אבל מהרגע הראשון ידעתי שאין לי ברירה אלא לעבוד קשה, ואני שמח שעברתי את הפציעה הזו כמו גדול". 
אתה חולם להגיע בעתיד למועדון גדול יותר? אולי לקבל זימון לנבחרת? 
"על זה אני לא מדבר. השאיפה היחידה כרגע היא לעלות ליגה עם מכבי נתניה ובהמשך להצליח איתה גם בליגת העל".