פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אפרים בולמש אפרים בולמש "להחזיר עטרה ליושנה" אפרים בולמש

המתמודד לרשות העיר, אפרים בולמש מאמין שאפשר להחזיר את נתניה להיות הפנינה של ישראל אם רק ההנהגה תשתנה. בראיון לנתניה נט הוא מדבר על מה הוא מתכוון לעשות אחרת במידה ויבחר וקורא לתושבים לצאת ולהצביע

אפרים בולמש החליט אחרי שנים לחזור לשורות מועצת העיר ואף להתמודד על תפקיד ראש העיר בבחירות הקרובות. בולמש לא מסתיר את דאגתו לעתידה של העיר שלדבריו הולכת ומתחרדת. 

מה גרם לך לרצות לחזור למועצת העיר ולהתמודד על תפקיד ראש העיר?

לא מעט יוצא לי להפגש עם חברי, בני גילי ולשמוע לא מעט קיטורים על הנעשה היום בעיר. כל חברי שנולדו וגדלו בנתניה כבר לא גרים בעיר אלא בסביבותיה והמכרים הבודדים שכן גרים מעידים שילדיהם בורחים או מחפשים לברוח מהעיר וכשאני שומע את זה נצבט לי הלב אבל אני מבין אותם במצב הקיים. לצערי הנהגת העיר שמכהנת כבר שני עשורים מורכבת מדתיים יחסית קיצוניים שכנראה מחפשים להפוך את נתניה לבני ברק או בית שמש ותושבי העיר מוצאים את עצמם כסוג של בני ערובה במצב הקיים. מאחר וקשה לי לצפות בנעשה מהצד החלטתי לקום ולעשות מעשה ולהתמודד על רשות העיר כדי לשנות.

מה בעצם הבעיה היום בנתניה?

הדבר הכי חשוב לזוגות צעירים שמתכננים להקים משפחה הוא החינוך אותו הילדים שלהם יקבלו שכן אין יקר מהם עבורם ולכן החינוך הוא שקובע אם אתה נשאר בעיר או לא. החינוך בעשור האחרון בעיר נתניה הפך לקיצוני מבחינה דתית. הסטטוס קוו שהיה נשבר וזו אחת הסיבות העיקריות לנהירתם של תושבים החוצה. חשוב לי להדגיש כי רבים מחברי דתיים ואני מקושר מאוד למגזר הדתי מסורתי שבעצמו מתלונן על המקום אליו העיר נתניה הולכת. מעבר לכך יש את יוקר הדירות בעיר שהפך להיות קשה עד בלתי אפשרי לזוגות צעירים שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה בעיר מולדתם ומחפשים אלטרנטיבות. נתניה הפכה להיות עיר בוהמית שרק עשירים יכולים לגור בה, הפיתוח העירוני מתמקד בשתי שכונות ספציפיות בעיר והן קריית השרון ורמת פולג-עיר ימים וכל השאר נשאר מאחור וזה לא מקובל ולא צריך להיות ככה.

מה אתה חושב שתוכל לעשות אחרת?

לקטר על מה שקיים או להזכר במה שהיה לא יעזור ולא יקדם אותנו לשום מקום ולכן קמתי והחלטתי לעשות. ההתמחות שלי היא תכנון, בניה והתחדשות עירונית. ניהלתי אינספור פרוייקטים במשך שנים ומניסיוני רב השנים אני יכול לומר בפה מלא כי את כל השכונות בעיר ללא יוצא מן הכלל אפשר לחדש ולבנות ובמילים אחרות להביא את מחיר הדיור בעיר להיות שוב בר השגה. בפן החינוכי אדאג לתשתית חינוכית ראויה, שהצהרונים יהיו מסגרת חינוכית מעשירה ומקדמת ולא כמו שקורה היום להכניס חוגי העשרה ולקדם את החינוך בעיר כמה שניתן. לאפשר להורים לעבוד ולהתקיים בכבוד ולא להשתעבד לעבודה ובכל זאת לא להיות "ראויים" למגורים בעיר.

אתה מזכיר לא פעם את עניין הדת שהפך לטריגר בעיר, מה עמדתך בנוגע לאי פתיחת העסקים בשבת, נושא שמסרב לשקוע?

כמו דעתי הכוללת על שאר הדברים גם פה אני חושב שמדובר בעוול, אי פתיחת עסקים בשבת בנתניה היא בדיחה לא מוצלחת שהיום לצערי היא המציאות המרה של תושבי העיר. כמי שהיה במועצת העיר אני יודע שאפשר גם אחרת, יש אפשרות למצוא מחנה משותף ולהגיע לפשרות והסדרים עם הגורמים הדתיים בעיר הרי שעד לפני שני עשורים חיינו בשלום כולם עם כולם, אין סיבה שלא ימשיך להיות ככה. צריך לדעת עם מי לעבוד ולהתגמש אבל למשל חוף הים לא יכול להיות סגור בשבת! זה לא הגיוני.

השאיפה שלך במשפט אחד?

להחזיר עטרה ליושנה ואני יודע שזה אפשרי לכן אני קורא לכל תושבי העיר באשר הם אל תשארו בבתים ותקבלו את המצב הנתון. צאו להצביע והשינוי יהיה מיידי.