פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דב בוצ'אן "50% מהמבנים בעיר לא עומדים בתקן ולא ישרדו רעידת האדמה" דב בוצ'אן

דב בוצ'אן, מפקד יחידת החילוץ נתניה (כן יש כזה דבר) מתריע על מצב המבנים בעיר, מדבר על העבודה כמפקד יחידת החילוץ, על התנדבות, נכונות ואכפתיות


לפני שלוש וחצי שנים נענה דב בוצ'אן (64) תושב נתניה, לבקשת גורמים מהעירייה לפקד על יחידת החילוץ בנתניה. עד היום בוצ'אן לא מצליח להבין איך קורה שבעיר נתניה, שמונה לא פחות מרבע מיליון תושבים ישנם רק 110 מתנדבים ליחידת החילוץ העירונית וקורא לתושבים לבוא ולהתנדב ליחידה "לאן נעלמו האכפתיות והרוח ההתנדבותית שהיו חלק מהדי אן איי של העיר"? הוא שואל
בוצ'אן, סא"ל בדימוס ואב לארבעה ילדים, קיבל את הכשרתו לתפקיד בצבא. "לפני שלוש וחצי שנים, כשהחליטו להקים יחידת חילוץ עירונית פנו אלי גורמי עירייה שהכירו את פועלי בצבא והציעו לי את התפקיד ומאז אני פה".
האם צריך בכלל יחידת חילוץ עירונית?
יחידות חילוץ קימות כמעט בכל מקום בארץ, ערים, ישובים, קיבוצים ורשויות מקומיות. יש ליחידה מטרה אחת חשובה והיא להציל חיי אדם במקרה של רעידת אדמה או אירוע הרס אחר.
איך אתה משלב את התפקיד עם העבודה וחיי המשפחה?
התפקיד אמנם לוקח ממני יום עבודה שלם, אבל אני עושה אותו באהבה גדולה והתנדבות מלאה. לצערי האכפתיות והרוח ההתנדבותית שהייתה חלק בלתי נפרד מתושבי העיר היום כמעט ולא קיימת בה ואני אתן דוגמא: אנחנו צריכים לפחות 300 מתנדבים על מנת לתת מענה מהיר ואמיתי לתושבי העיר, אולם יש כיום רק 110 מתנדבים מדהימים אבל לצערי צריך עוד".
מה רמת המוכנות של נתניה למקרה של אסון?
לצערי העיר לא באמת מוכנה לתרחיש כזה, דוגמא לכך היא העובדה שלמעלה מ-50% מהמבנים בעיר לא עומדים בתקן ולא ישרדו לצורך העניין רעידת אדמה. במקרה כזה של רעידת אדמה לצערי המון מבנים יקרסו ופה בעצם אנחנו נכנסים לתמונה. עד שיגיעו כוחות ההצלה והצבא לאירוע שמן הסתם יתפרס על ערים נוספות יקח המון זמן במושגים של הצלת חיים וכאן אנחנו בעצם נכנסים לתמונה. כל השנה אנשי היחידה לומדים מקבלים כלים ובעצם מוכשרים להתמודד עם סיטואציות מסוג זה כמו למשל עזרה ראשונה, הוראות תפעול במקרה של שריפה או נפילה מגובה וכו'. אנחנו בעצם המענה הראשוני לאותם אנשים ולכן חשוב שיהיו כמה שיותר מתנדבים ביחידה. כמובן שכולי תקווה שמעולם לא נעמוד בסיטואציה כזו באמת ושהדבר יסתכם רק בתרגילים והכנות למקרה ש...לצערי אף אחד לא יכול להבטיח זאת ותפקידנו להיות מוכנים לכל תרחיש.
גדלת בנתניה ובילית את רב שנותיך בעיר. מה אתה חושב על מה שקורה היום בעיר?
לצערי נתניה הפכה בשנים האחרונות לעיר אדישה, רוויה במצ'ואים- אנשים שמרגישים בעלי בית והולכים עם חזה נפוח ובעיקר תחושת בעלות. שעצמם נמצא לפני הכל ולפני כולם. עצוב שאלה הם האנשים האלה מובילים את העיר מה שאומר שלא נגיע רחוק. האכפתיות, הערכים והרצון לעזור קצת הלכו לאיבוד והאגו מנצח. שנים הייתה תדמית די מוצדקת על העיר נתניה –עיר פשע ורשע. עד שהצליחו להילחם בסטיגמה ובאוכלוסייה הבעייתית שגרמה לה הגיעו אותם אנשים נפוחים באוויר שמשמרים אותה וזה עצוב. השנה היא שנת בחירות ואני רוצה להאמין שמי שיבחר ישים את טובת התושבים והסביבה בראש המעלה לפני כל מלחמת אגו.
שאלה אחרונה (בכל זאת שנת בחירות) האם יש מועמד מסוים שאתה תומך בו?
ראש העיר מרים פירברג, עשתה דברים נפלאים בעיר ואי אפשר לקחת זאת ממנה את כל פועלה למען העיר לאורך השנים. אני באופן אישי לא בעד קדנציות ארוכות וכמובן שהפרשיות סביבה לא מועילות לה ולעיר. אם היא תתמודד אז אין בעצם סיכוי לאף אחד מהמתמודדים להיבחר וזה אני חושב ברור לכולם. אני כן חושב שיש מתמודד אחד בלבד שעוד נשאר בו שמץ של אכפתיות ורצון לעשות למען כולם ולא למען עצמו. אני כמובן לא אחשוף את שמו. אני יכול רק לאחל לעצמי כתושב נתניה ולכולנו שמי שיבחר ידע להוביל את נתניה לדרך נכון וטובה.

 

 

פעילים חברתיים נוספים בסדרת הכתבות של נתניה נט

ציפי קפל. לוח הקפל. ציפי ללא הפסקה

איציק נוסצקי פעיל למען החינוך בעיר

על אמון אחריות ופעילות חברתית- שיחה עם אדי עובד

שיחת בנות: ראיון עם טלי מולנר

אמנון סעדון לא נח לרגע

מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב