פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
טלי מולנר טלי מולנר מכריזה: צריך להעיר את העיר אחת ולתמיד! טלי מולנר, פעילה חברתית

פעימה צעירה: הפעילה החברתית שהחליטה להתמודד למועצת העיר מתכוונת לגייס לצדה בעלי זכות הצבעה בגילאי 17 ומעלה למען פתיחת העיר בסופי השבוע. "בימי שישי יורדת על העיר עלטה", היא אומרת. "עם השעמום מגיעים גם ונדליזם, סמים ואלכוהול" 

רק לאחרונה הודיעה טלי מולנר על כוונתה להתמודד למועצת העיר בבחירות הקרובות. כדרכה, לא נחה הפעילה החברתית לרגע ופונה לכיוון חדש ומפתיע: צעירים בעלי זכות הצבעה בגילאי 17+, זאת באמצעות רצון לפעול למען פתיחת מקומות הבילוי בנתניה בשבת.

"בבחירות האלה הגיע הזמן להעיר את העיר והפעם אחת ולתמיד", מצהירה מולנר בשיחה עם "נתניה נט". "כבר שנים רבות שאני ופעילים חברתיים נוספים מנהלים מאבקים לפתיחת העיר בסופי שבוע. איך שנכנסת השבת יורדת על העיר עלטה, היא נסגרת לגמרי והנוער שלנו נודד לערים אחרות. אני אם לחייל ועוד זוכרת שכאשר היה נער היה נוסע עם חברים בהסעות למסיבות בתל אביב והרצליה. לצערי השנים חולפות והמצב לא משתנה. העיר סגורה בשישי-שבת".

"העירייה משתפת פעולה"

מבחינת מולנר, באפשרות עיריית נתניה לעשות לא מעט לשינוי הסטאטוס-קוו שנוצר, אלא שאין לה עניין או רצון בכך. "העירייה משתפת פעולה עם המצב הזה", קובלת מולנר. "אפשר היה להפיק ירידים, אירועים או אפילו להקרין סרט על המסך במרכז העיר שיגרום לנוער לבוא, לשבת יחד ולאכול פופקורן".

כעת, כאמור, בכוונתה האישה העומדת בראש רשימת "פעימה חדשה" לפעול בכל הכוח לשינוי. "אני מכניסה למצע שלי את הדאגה לבני הנוער בעיר בסופי שבוע", היא אומרת. "אין סיבה שהם ייצאו מחוץ לעיר בשביל מסיבה, הצגה או מופע סטנדאפ. כשהעירייה רוצה להפיק אירועים היא יודעת לעשות את זה על הצד הטוב ביותר. אממה? רק באמצע השבוע. בשישי אתה יכול רק לחלום על משהו. הנוער יושב בגינות משועמם ונערים מקבלים דו"חות. כשמשעמם מגיעים גם ונדליזים, סמים ואלכוהול ויוצאים רק דברים לא טובים".

"יש לי בת בגיל 15, הבית פתוח ומגיעים חברים ואני שומעת את הכאב שלהם", היא מוסיפה. "אני חיה את הנושא הזה וגם כשהתנדבתי בסיירת הורים, משמר השכונה או במשטרה, הגעתי לגינות ונחשפתי למה שקורה שם במו עיני. הגיע הזמן שיהיה להם פתרון בסופי שבוע".

עזרו לי ואעזור לכם

מולנר מציינת כי מתוכנן להתקיים כנס נוער ביתי ברמת פולג במהלך החודש הקרוב ובנוסף בכוונה לקיים חוגי בית ייעודיים עבור בני הנוער במטרה להגיע לכמה שיותר מהם, להשמיע את קולה ולפעול למענם בבוא העת. "פתחו מועדוני נוער בספורטק בעיר ימים ובספורטק בקריית השרון. שניהם מרוחקים ממגורים ולא מהווים הפרעה", היא מדגימה. "הבטיחו לנו שהם יפתחו ביום שישי בערב, אבל הבטחות לחוד ומעשים לחוד. המקומות האלה עמוסים בילדים וכשאתה רואה את המחזה הזה – מועדון נוער נטוש ושומם באמצע ספורטק מוקף על ידי מאות בני נוער, הלב פשוט נקרע".

"גם על הטענה שאסור להעסיק אנשים בשבת אפשר להתגבר", מסכמת מולנר. "יש סטודנטים שירצו לעבוד, הורים מתנדבים או אפילו גוי של שבת. יש פתרונות, רק צריך לרצות לבצע אותם ונראה שלא רוצים. הגיע הזמן שבני הנוער יצביעו וישפיעו על איכות החיים שלהם. הפעם זה יכול להיות אחרת ואני חושבת שמגיע לנוער שלנו שיהיה כאן משהו אחר שישנה את סדרי העדיפויות. המלחמה הזו בשבילם ולמענם והם צריכים לעזור לי כדי שאוכל לעזור להם".