פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חזי ויסוקי חזי ויסוקי צועד לעבר הפוליטיקה חזי ויסוקי

אחרי שנים כפעיל חברתי, חזי ויסוקי עובר לפוליטיקה כדי להשפיע יותר. איך הוא בחר את שותפיו לדרך, מה חשוב לו לקדם ומה החזון שלו? 

אנשים בנתניה - חזי ויסוקי צועד לעבר הפוליטיקה

חזי ויסוקי, פעיל חברתי בנתניה הידוע בשיטות פרובוקטיביות לקידום נושאים חברתים ועזרה לתושבים, הודיע לאחרונה על חבירתו לסיעת "נתניה שלנו" בראשות יוני ג'ורנו. 

למה אחרי הרבה שנים בהם אתה פעיל חברתי עם הצלחות רבות ועזרה אמיית לתושבים החלטת לעבור לזירת הפוליטית?
עשיתי את הצעד שאפשר להגדיר כאמיץ ולעבור לפוליטיקה רק כי הבנתי ששם ההשפעה שלי תהיה גדולה יותר. אחרי שפעם אחר פעם אני נחשף להתנהלות בעייתית ומתקומם, החלטתי לקום ולעשות מעשה. לא הגיוני מבחינתי לחכות לפעמים חודש בשביל לקבל מסמך כזה או אחר שנחוץ לי על מנת לעזור לתושב העיר, לילד או לקשיש. היום כדי להשיג מסמך אני מוצא את עצמי עובר שבעה מדורי גיהנום ומבקש את עזרתם של חברי מועצה נוכחים וזה מצב שלא יכול להימשך. מה קורה למי שלא מחובר לאנשים בעיריה, שלא מכיר. כמה זה סיוט בשבילו?
לא נכנסת לפוליטיקה רק בשביל לזרז קבלת מסמכים? 
המסמכים הם רק המחשה למצב הבלתי נסבל איתו מתמודדים תושבי העיר וכמה חייבים מהר לשנות את המצב הקיים. אני נכנס לפוליטיקה כדי לעזור לתושבים בעיר שלי כמה שאני יכול והגעתי למסקנה שככל שאהיה במקום בעל השפעה כך אוכל לעזור יותר ולשם פני מועדות.
למה בחרת לחבור ליוני ג'ורנו?
קיבלתי פניה מכל הרשימות המתמודדות שזה כשלעצמו מאוד מחמיא, אבל עשיתי את החושבים עם עצמי ואחרי שהחלטתי שאני הולך לפוליטיקה היה לי ברור שהכי נכון בשבילי לחבור ליוני.

את יוני אני מכיר כבר הרבה זמן ותמיד אהבתי לראות את העשיה שלו, ההרתמות שלו, החמלה שהוא מפגין כלפי הזולת והרצון שלו לעזור. יוני הוא היחיד שמגיע למועצה בפעם הראשונה כלומר דף נקי. אלה שנמצאים כבר שנים לא באמת עשו או קידמו משהו. הם יודעים רק להבטיח. קל לנו לעבוד יחד כי אנחנו מתואמים, מסכימים וגם אם לא יודעים להגיע לפתרונות טובים והחלטות שקולות.
מה הנושאים השעומדים בראש סדר העדיפויות שלכם לקדם?
בראש ובראשונה נושא החינוך כולו עם דגש גם לחינוך המיוחד שהיום לא מטופל כראוי לדעתי. ילדי החינוך המיוחד לא מקבלים את מה שנחוץ להם היום, צריך לדעת להכיל אותם ולקדם אותם, לשלב אותם בחינוך הרגיל ולצערי זה לא קורה. ברשימת סיעת נתניה שלנו יש יותר אנשי חינוך עם ניסיון ניהולי ופדגוגי מבכל סיעה אחרת.
עוד דבר שנחוץ לנו לקדם זה נושא איכות הסביבה, כל נושא הבניה המאסיבית שמביא איתו פסולת בניה ללא כתובת, האסבסט וזה רק על קצה המזלג. אין מספיק פיקוח, אין נהלים ברורים ואכיפה ולכן שליפת פתרונות מהמותן זה לא נכון ולא חכם. חסר פה מאוד תכנון רב שנתי, נהלים ברורים ובעיקר סדר.
מה החזון שלך?
קודם כל לדאוג לבני הנוער בעיר שהם במבחינתי המפתח שלנו לחברה טובה ואיכותית יותר, ככל שנשקיע בהם בין אם בהרחבת פעילות תנועות הנוער בעיר ובין אם פעילות אחרת מניבה. כך נבטיח לעצמנו חברה טובה יותר בעתיד.