פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמי מונטג | צילום: מתן רחמן "מגיל צעיר נלחמתי על החופש שלי והובלתי שינוי" תמי מונטג | צילום: מתן רחמן

תמי מונטג, יוצאת האח הגדול, תיקח חלק באירועי יום האישה הבינלאומי בנתניה שייערכו בחודש הבא עם הרצאתה "עושה כרצונו: מנקודת מבטי"

תמי מונטג | צילום: מתן רחמן

את תמי מונטג אין צורך להציג. גם לא את סיפורה של אמה, אסתי ויינשטיין, חסידת גור לשעבר שעזבה את העולם החרדי, יצאה בשאלה ונותקה מרוב ילדיה. מי שנאלצה לעשות כרצונם של אחרים, שמה בסופו של דבר קץ לחייה, לא לפני שפרסמה את ספרה - אם תרצו צוואתה - "עושה כרצונו", שחשף את הייסורים שעברה וזכה לעיבוד בימתי.

הבת, מצדה, מספרת את סיפורה האישי על החיים בחסידות גור והיציאה בשאלה, על כוח רצון ובחירה בחיים. למקרה שפספסתם היא גם נטלה חלק בעונה הקודמת של "האח הגדול". ב-6 במרץ תמי תיטול חלק באירועי יום האישה הבינלאומי בנתניה עם ההרצאה אותה היא מעבירה כבר למעלה מחצי שנה, "עושה כרצונו: מנקודת מבטי" בבית מארח ברחוב הרב קוק. "ההרצאה מספרת את הסיפור האישי שלי ולכן היא נקראת מנקודת מבטי", אומרת מונטג בראיון ל"נתניה נט". "איך זה לגדול כילדה, נערה ואישה בחסידות גור, אחת הגדולות והקיצוניות בישראל, ומה חוויתי ביציאה בשאלה. הסיפור נותן השראה לנשים כי לא משנה מאיפה את מגיעה, תמיד אפשר לשנות ולבחור בחיים. נשים אומרות שאני מעוררת בהן השראה ואני מקבלת תגובות מדהימות, תומכות ומחבקות. זה נורא מרגש ועושה לי טוב בכל פעם מחדש".

אנשים בנתניה - "מגיל צעיר נלחמתי על החופש שלי והובלתי שינוי"

תמי מונטג | צילום: מתן רחמן

"מרגע שאמא נפטרה כמעט כל אדם במדינה נחשף לסיפור וזה לא היה בשליטתי בכלל. אני ואמא מאוד דומות באופי, אבל לאורך כל שנותיה היא לא נתנה מקום לרצון שלה לחופש ואילו אני מגיל צעיר כן נלחמתי על החופש שלי והובלתי את השינוי".

מה חשבת כשצפית בהצגה בפעם הראשונה?

"זה היה לא קל בכלל. צפיתי בה שלוש פעמים ותחשוב שאם כל הקהל בוכה, מה זה אומר עבורי".

מה המסר העיקרי שחשוב לך להעביר לנשים אחרות?

"המסר העיקרי שלי וגם של אמא הוא לגרום לנשים לא להיות במקום שלא טוב להן, לעשות כרצונן ולהבין שהכל אפשרי בחיים. כל הנושא הזה מאוד מחזק ומעצים".

חוויה של פעם בחיים

תמי מונטג מתגוררת בראש העין עם בנה שון בן ה-10. כזכור, ביוני בשנה שעברה פרשה מתכנית הריאליטי בנסיבות משפחתיות על מנת לסייע לו. "בשביל הבן שלי ברור שהייתי עושה את זה שוב", היא אומרת. "האח הגדול זו חוויה של פעם בחיים, יש בה קושי והרבה כיף, אבל בסך הכל אני לגמרי שלמה איתה". על קיום הצוואה של אמה, שרצתה שכמה שיותר אנשים ייחשפו לסיפורה הקשה, מוסיפה תמי: "אני חושבת שעשיתי מעל ומעבר כדי לקיים את הצוואה שלה והיום אני משתדלת לדאוג לעתיד שלי ושל הבן שלי, שכמובן בגילו לא נחשף להרצאה. גם כך הוא עבר דברים לא קלים. אני עובדת קשה, בבוקר כסטייליסטית ובערב כמרצה, ובאמת רוצה להעניק לשון שלי את החיים הכי טובים שיש".

שבוע האשה הבינלאומי בנתניה

מי שמפיק את אירועי יום האשה הבנלאומי בנתניה הוא בני אפרים, מנכ"ל היכל התרבות "הסיפור של תמי נגע לי ללב, הוא מסמן עבורי את כוחות הנפש העצומים שיש לנשים בחברה שלנו והיכולת של נשים לשנות את גורלם ולהילחם על החשוב להם. שבוע האשה הבינלאומי בנתניה נבנה על סיפורי הצלחה רבים של נשים ואנו מנסים להראות את העשייה המרובה של נשים בעיר, בעיקר בתחום שאני אמון עליו, התרבות והאומנות" אמר בני בני אפרים והוסיף "אני גדלתי עם אמא מאוד חזקה ויתכן שבגלל זה אני מעריך את כוחן של הנשים בחברה ולכן תמיד מיניתי נשים לתפקידי ניהול בהיכל התרבות העירוני. אני מזמין את התושבים לבוא ולהנות משלל האירועים מעוררי ההשראה שהכנו לכבוד יום האשה הבינלאומי".