פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
איתמר טקה גאווה נתנייתית: בן 15 וכבר לומד לתואר ראשון במדעי המחשב איתמר טקה

איתמר טקה – רק בן 15, תושב קרית נורדאו, התחיל במקביל ללימודיו בתיכון, את שנתו השנייה ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב במכללה האקדמית נתניה

איתמר טקה: "אני מהעדה האתיופית, אצלנו יש סטיגמה שילדים כל היום ברחוב ולא לומדים, זה ממש מטופש ואני רוצה להוות דוגמה לכך שאין הבדל ביני למי שלא מוגדר אתיופי"

מדוע התחלת ללמוד תואר בזמן התיכון?

"בבית הספר שבו אני לומד בתיכון סיפרו על האפשרות ללמוד לתואר ראשון במדעי המחשב בזמן לימודי התיכון וזה נורא עניין אותי" ענה איתמר והוסיף "אני אוהב מחשבים ורציתי ללכת ללמוד כדי להבין איך זה עובד. רציתי להבין איך המחשב עובד ואיך עובדים הדברים המדהימים שיש לנו היום כמו טלפונים חכמים וכל עולם הסמארט-פונים.

יש לך זמן לחברים?

"ידעתי שזה הולך להיות נטל עבורי, הרי מדובר בתואר ראשון ואני ילד בן 15 שעושה תואר וזה מעמסה על הלימודים וגם על חיי החברה. אני לא רוצה להפסיד את התקופה הזאת שנקראת נעורים מצד אחד אבל אני יודע שכשאסיים את התואר, אקבל נקודת זינוק גבוהה יותר מנגד. לצבא אני אתגייס כעתודאי, אני אצליח לעזור לצבא מהתחום שאני לומד עכשיו. בעתיד הרחוק אני רוצה לעבוד בסטארט-אפ ולעשות משהו טוב דרך זה. אם אני אצליח לשנות משהו בעתיד בזכות הלימודים, זה כבר שווה זה.

החברים שלי מהלימודים חושבים שאני גאון

הלימודים שלי הם 5 שעות שבועיות, לא כולל מטלות בית. אני מרחיב את האופקים שלי ולומד דברים שלא הייתי לומד בשלב הזה של חיי אם לא הייתי הולך ללמוד לתואר ראשון כבר בתיכון. בנוסף אני לומד בתכנית לנוער מוכשר במתמטיקה שזה מוסיף לי המון ידע וכמובן עוזר גם בתואר במדעי המחשב. ההבנה שלי במתמטיקה היום היא הגבוהה ביותר שהייתה לי אי פעם.

התואר הזה הוא מקפצה ענקית לחיים עבורי. אדם נורמלי בישראל מתגייס אחרי התיכון ורק אז מתחיל ללמוד – מדובר על 3-5 שנים (תלוי באדם) ואני אתחיל את חיי העבודה שלי ואת היכולת שלי לתרום לאנשים בזמן הרבה יותר קצר מישראלים רגילים. אני אהיה יותר מבוסס במקום עבודה כלשהו כשאני מגיע עם תואר בגיל 21 לעבודה של "גדולים". החברים שלי מהלימודים מעריכים אותי ממש, חושבים שאני גאון למרות שאני חושב שיש הרבה מהחברים שלי שיכלו להצליח בתכנית אבל פשוט החליטו לא ללכת. אם היה לחברים שלי את הביטחון ללכת ללמוד הם היו מצליחים.

אני רוצה להוות דוגמה לכך שאין הבדל ביני למי שלא מוגדר אתיופי

אני מהעדה האתיופית, אצלנו יש סטיגמה שילדים כל היום ברחוב ולא לומדים, זה ממש מטופש ואני רוצה להוות דוגמה לכך שאין הבדל ביני למי שלא מוגדר אתיופי. אני חושב שכולם שווים וכל אחד צריך למצוא את המקום שבו הוא טוב. לדוגמה, יש הרבה אתיופים שטובים במתמטיקה אבל בגלל הסטיגמה שאתיופים עצלנים ולא רוצים ללמוד אז לא רואים הרבה מהם בלימודים ואני כאן כדי להראות שאפשר גם אחרת.

קצת על בית הספר למדעי המחשב: פרחי הי-טק

בני נוער לומדים לקראת תואר ראשון במדעי המחשב, בבית הספר למדעי המחשב במכללה האקדמית נתניה בתוכנית הלימודים פרחי היי-טק.
תכנית הלימודים נפתחת בכיתה ט' ונמשכת לאורך תקופת הלימודים בתיכון. לאחר סיום התיכון, משתתפי התוכנית זכאים לשנת דחיית שירות, בהתאם לתוכנית האקדמיזציה של צה"ל. במהלך שנה זו, התלמידים מסיימים את לימודיהם ומקבלים תואר בוגר במדעי המחשב. לדברי הגורמים המקצועיים בצה"ל הם רואים בבוגרי התכנית עתודה מצוינת למקצועות התקשוב והטכנולוגיה. כל תלמיד העולה לכיתה ט' ולומד במסלול 5 יחידות מתמטיקה מוזמן לתוכנית. 

מדיקאן בית הספר למדעי המחשב פרופ' עמוס ישראלי נמסר "כאשר אנו רואים את עיניהם הבורקות ואת לחייהם הסמוקות של צעירים אלה, אנו מוכנים להשקיע בקידומם את מירב המאמצים. התגמול מגיע בדמותו של סיפוק עמוק על קידומם והצלחתם של כל משתתפי התוכנית. זוהי תקופה יפה ועמוסה בחייה של כל צעירה ובחייו של כל צעיר. אנו מודעים לאחריות הרבה המוטלת על כתפינו בקבלתם של צעירים אלה. אנו עומדים בקשר מתמיד עם ההורים, הן באמצעות הטלפון והן בפגישות פנים אל פנים". 

.