פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מדברים דמוקרטיה בנתניה מדברים דמוקרטיה בנתניה-20 שנה להירצחו של רוה"מ יצחק רבין מדברים דמוקרטיה בנתניה

תושבי העיר נתניה יציינו בשבוע הקרוב את אירועי יום הזיכרון ליצחק רבין ז״ל

ביום א' 25.10 יתקיים ערב שיח בין יהדות לדמוקרטיה בהיכל התרבות, ביום ב' 26.10 יתקיים רב שיח עם חניכי תנועות הנוער בהיכל התרבות, וביום ד׳ 28.10 ימוקם אוהל יזכור על חייו ופועלו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

במסגרת האירועים יתקיימו מעגלי שיח ושולחנות עגולים בהן דיונים על מהות הדמוקרטיה והזכות לחשוב אחרת, יציינו מאות מחברי תנועות וארגוני הנוער בנתניה 20 שנים לרצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין. את הפרטים אישרו לנתניה נט אנשי המחלקה לחברה ונוער והעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, אשר מפיקים את רב-השיח המתוכנן. 

רב שיח במתחם היכל התרבות

ביום א׳ 25.10 בשעה 17:00 יתקיים ערב שיח בין יהדות לדמוקרטיה – בית מדרש בין דתיים לחילונים בהובלת רבנים שונים.

ביום ב' 26.10 בשעה 17:00 יתקיים רב שיח נוסף ובו ישתתפו, חניכי וחניכות ארגוני ותנועות נוער מנתניה, ביניהם הצופים וצופי ים, אחריי, הנוער העובד והלומד, מכבי צעיר, בני עקיבא ותנועת תרבות, מועצת הנוער העירונית, מד"צים וחניכים ממועדוני הנוער בעיר.
הדיונים עצמם יתנהלו במתכונת שולחנות עגולים ויעסקו בדמוקרטיה, הזכות להביע דעה שונה והיכולת להכילה, גם אם מדובר בדעה שונה לחלוטין לתפיסת העולם הפרטית של כל אחד ואחת.
בסיום השיח יתקיים טקס מרכזי בהובלת חניכי תנועות הנוער. בטקס יוענק "מגן הדמוקרטיה" לקבוצות ויחידים שקידמו כל אחד בתחומו את הדמוקרטיה בישראל.

חינוך ומצויינות - מדברים דמוקרטיה בנתניה-20 שנה להירצחו של רוה"מ יצחק רבין

ביום ד׳ 28.10 ימוקם אוהל יזכור על חייו ופועלו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, החל מהשעה 16:00 יהיה ניתן להגיע לאוהל. בשעה 20:00 בערב יתקיים ב "הגג" ערב שירים, וקטעי קריאה ומעגלי שיח בנושא הסתה וגבולות הדמוקרטיה כיום.
״בימים טרופים אלו כשמרגיש שהביטחון מתערער, שכבר אין מקום בטוח לשיחה, דווקא עכשיו אנו רוצים ליצור מפגש בין אנשים שונים בעיר ולהזכיר את האנושיות שבו" מסרה דור אלי מתנועת הנוער העובד והלומד והוסיפה "יום הזיכרון הוא הזדמנות לציין את השבר שהיה בדמוקרטיה הישראלית לפני 20 שנה ולחדש את המהות של היום״ תנועת הנוער העובד והלומד המפיקים את כלל האירועים בשיתוף מלא של מחלקת הנוער, מחלקת הצעירים בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי.