פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ערן רוזנשטיין בפורום חינוך עסקים וקהילה פורום חינוך עסקים וקהילה באורט ליבוביץ' ערן רוזנשטיין בפורום חינוך עסקים וקהילה

בתיכון אורט לבוביץ בנתניה מצאו דרכים נוספות להגביר מעורבות תלמידים בקהילה ולהעמיק את הקשר עם הסביבה העסקית שבה הם פועלים

פורום חינוך עסקים וקהילה התכנס ביום ראשון השבוע בבית הספר התיכון אורט יד לבוביץ במעמד מ"מ ראש העיר אלי דלל

פורום חינוך עסקים וקהילה הוקם בשנת 2014 ע"י ציפי טל, מנהלת חט"ב אורט יד לבוביץ יחד עם המורה המובילה גלית בן נתן וקבוצת תלמידים מהמנהיגות הירוקה, בליווי אגף איכות הסביבה בעירייה והרשת הירוקה. הפורום התכנס במסגרת הסמכת בית הספר כבית ספר ירוק וכן בשל פרויקט ייחודי שהופעל בבית הספר ליירוק עסקים, כאשר במהלך שנה"ל שעברה התקיימו מספר מפגשים עם בעלי עסקים וכן פעילות לקראת אירוע ט"ו בשבט.

דיון סביב שולחנות עגולים

בשנה"ל הנוכחית הוחלט על ידי ועדת ההיגוי של הפורום בסיוע מינהל החינוך והמוזיאון העירוני, להרחיב ולהעמיק את הקשר עם בעלי העסקים באיזור התעשיה הצפוני, כדי ללמוד ולהכיר את ההיסטוריה והעבר של איזור התעשיה, את העסקים במקום ולטפח את הקשר עם בית ספר הממוקם בלב איזור התעשייה הצפוני.

במפגש הוצגה הפעילות העתידית, כולל דיון סביב שולחנות עגולים בסגנון בית מדרש, שאותו הנחו תלמידי כיתות י' בנושא סביבה וחברה. בעלי העסקים הסכימו פה אחד כי חשוב לשמר את העבר תוך הסתכלות ושיפור מתמיד למען עתיד טוב יותר.

הקמת תערוכה 

ורד דוברת, מנכ"לית אורט יד לבוביץ – שפתחה את הארוע התייחסה בדבריה למרכז היזמות שהוקם בבית הספר, במטרה לשמר את הקיים ולעודד חשיבה יצירתית וחדשנית, כאשר מ"מ ראש העיר אלי דלל, הדגיש בפני המשתתפים את חשיבות הפורום לצורך מינוף התעשייה והתעסוקה והקשר לסביבה. עוד ציין כי מדובר בשילוב מנצח של תלמידים, בעלי עסקים, קהילה ורשות מקומית.
מרינה אלישע, מנהלת מחלקת חינוך סביבתי הוסיפה כי מפגש הפורום הינו ראשון בתהליך החקר של אזוה"ת ובעלי העסקים שבסיומו מתוכננת הקמת תערוכה שמספרת את סיפור התעשייה במקום ובתוך כך הדגישה כי העירייה משקיעה משאבים רבים לקידום חינוך לקיימות, שמירה על שטחים פתוחים וצמצום נפח הפסולת העירונית תוך פיתוח תוכניות ויוזמות ייחודית לעיר, הרחבת מוקדי המיחזור בעיר, הכשרות וכיו"ב וזאת במטרה ל"להפוך את נתניה למקום שטוב לחיות בו".
ערן רוזנשיין, סמנכ"ל תפעול של חברת שנפ, נציג בעלי החברות והעסקים באיזור התעשייה, שסיכם את המפגש, הציג את פעילות החברה משנת 1951, שדואגת לשמר את העבר באמצעות יצירת חזון סביבתי ובטיחותי, תוך כדי חיזוק ההון האנושי והשקעה בטכנולוגיות מתחדשות.