פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בנות בית הספר טשרניחובסקי סודקות את תקרת הזכוכית בנות בית הספר טשרניחובסקי

בתחרות ארצית שנערכה ביום שני השבוע בקרב בתי ספר, בהם פועלת תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" כיכבה העיר נתניה. ד"ר אביטל לאופר, הממונה על החינוך: "מינהל החינוך בעיריית נתניה מקפיד לטפח את כל נושא המצויינות בקרב תלמידי העיר ואנו גאים על ההישגים יוצאי הדופן של התלמידות ושל הצוותים החינוכיים של בתי הספר המובילים את תלמידותיהם לסדוק את תקרת הזכוכית

בתחרות האישית, זכו תלמידות בית הספר ש"י עגנון, גאיה שחר וצפריר אוריאן, במקום הראשון והשלישי בארץ, כאשר בתחרות הכללית זכתה נבחרת הבנות של טשרניחובסקי במקום השלישי.

התוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" נועדה להגביר את לימודי המתמטיקה והמדעים בקרב בנות. "החידון היה מיועד לתלמידות מצטיינות ולכן הזכייה מרשימה מאוד" ציינה סמדר דביר, מנהלת חטיבת הביניים בעגנון ואילו אמירה טייכנר, מנכ"לית טשרניחובסקי ציינה: "דבקות במטרה ושאפתנות למצויינות הן עמודי התווך של בנות הסודקות בבית הספר. קבוצה איכותית זו לומדת את המקצועות המדעיים באופן מורחב ומוגבר, הן מגלות מוטיבציה גבוהה ועוד תגענה רחוק. את הקבוצה מלווה רכזת הפרוייקט, המורה שני סילברה."

תגבור לימודי מתמטיקה ומדעים

מדובר בתוכנית חינוכית המופעלת על ידי העירייה, בשיתוף "כל ישראל חברים", במטרה לתגבר את לימודי המתמטיקה והמדעים בקרב נערות. התוכנית כוללת סדנאות העצמה ופיתוח אישי וכן מפגשים עם נשים מובילות בהייטק ובחברה הישראלית. כחלק בלתי נפרד מהתוכנית, עוברים גם המורים הכשרה מיוחדת ללימוד ההוראה המגדרית של מקצוע המתמטיקה בהיקף של 4 ו-5 יחידות לימוד.
התוכנית נפתחה לפני כשלוש שנים בארבע חטיבות ביניים בעיר- ריגלר, אולפנית בר אילן, עגנון וטשרניחובסקי, כאשר השנה הצטרפו לתכנית גם חטיבות הביניים שפירא, שרת ואלדד.
גילת סיימון, מנהלת אגף העל יסודיים: "בתוכנית סודקות משתתפות השנה מעל 350 נערות, מכיתות ח-ט-י. רצף הזכיות הנתנייתיות מעיד לא רק על תלמידות מעולות, אלא גם על צוותי חינוך נפלאים ומנהלים מובילים מצטיינים. גאווה גדולה!"