פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
לא יוגבלו כמות האבחונים להתאמות וללקויי למידה  לא יוגבלו כמות האבחונים להתאמות וללקויי למידה לא יוגבלו כמות האבחונים להתאמות וללקויי למידה | אילוסטרציה: fotolia

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט אתמול (שני) כי לא תהיה הגבלה למנהלי בתי הספר בכמות ההפניות לוועדה המחוזית לצורך אבחון והתאמות לתלמידים לקויי למידה. סמדר סגל, יו"ר ועד ההורים: "מאושרת לטובת ילדינו האהובים"

העתירה הוגשה על ידי פורום וועדי ההורים היישוביים לפני כשבוע וחצי.

  

לא יוגבלו כמות האבחונים להתאמות וללקויי למידה | אילוסטרציה: fotolia

במהלך הדיון הבהיר השופט למשרד החינוך כי ישנה בעיה עם שיטת המכסות שהונהגה על ידם וביקש לטפל גם בעניינם של תלמידי יא׳ בשנה הנוכחית וכן לשנים הבאות. 

בית המשפט הורה למשרד החינוך להוציא הודעה למנהלי בתי הספר בה יבהיר משרד החינוך כי אין כל מגבלה של מכסות ויבקש מהמנהלים להמציא נתונים כמותיים בנוגע למספר הילדים בכל בי"ס שעניינם לא נדון לאור שיטת המכסות. כך שתלמידים שלא ניגשו, או שבית הספר לא הגיש עבורם בקשה מאחר ועבר את מספר המכסות, יוכלו כעת להגיש בקשה

לגבי חוקיות ההנחיות והמשך קיומן לשנים הבאות, בית המשפט הורה למשרד החינוך לבצע חשיבה יחד עם פורום ועדי ההורים הישוביים והתאגדות המנהלים ולדווח לבית המשפט עד סוף מאי.

סמדר סגל יור ארגון ועד ההורים העירוני וחברה בפורום הורים ארצי בתגובה: "תקופה ארוכה שאנחנו מתנגדים לשינוי שחל בנושא ההקלות עבור תלמידי ישראל. מאחר והפניות שלנו למשרד החינוך לא העלו פרי בחרנו לגשת לבית המשפט. מאחר ואנחנו גוף התנדבותי, ביקשנו תרומות מהורים בכל הארץ והכל לטובת הילדים שלנו, במיוחד עכשיו לפני מבחני בגרות, לקצצץ בהקלות זה ממש לשים רגל לתלמידים. לכן היום אני מאושרת לטובת ילדינו האהובים. אנחנו תמיד נעמוד מאחורי הגוזלים שלנו"