פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הישגי מערכת החינוך בעיר נתניה הישגי מערכת החינוך בעיר נתניה הישגי מערכת החינוך בעיר נתניה | אילוסטרציה: fotolia

אתמול (שני) פרסם משרד החינוך לראשונה רשימה מלאה של מצב החינוך הכולל ערכים, תרומה לקהילה והישגים לימודיים בניגוד לשנים הקודמות בהם נמדדו בתי הספר ע"פ רשימת הזכאים לבגרויות בלבד

נתניה ממוקמת באמצע הרשימה עם 67% זכאות לבגרות. 2% פחות מהשנה הקודמת. 

הישגי מערכת החינוך בעיר נתניה | אילוסטרציה: fotolia 

בעבר המדידה התייחסה לשיעור הזכאות לבגרות בלבד, דבר שיצר רושם מוטעה שהזכאות לבגרות היא חזות הכל בעוד שעשייה חינוכית, ערכית ומשמעותית חשובה לא פחות. התמונה החינוכית משלימה את רפורמת ה"למידה המשמעותית" במסגרתה הורחבו ומוסדו בבתי הספר פעילויות חינוכיות ערכיות ושיטות הערכה ולמידה מגוונות, שמהוות חלק מתעודת הבגרות של התלמיד.

את רשימת הזכאים לבגרות בשנת הלימודים תשע"ה מוביל היישוב הדרוזי בית ג'ן עם 99% הצלחה. אחריו בית ספר מוסלמי בגליל- כאוכב אבו אל-היג'א עם 98%, במקום החמישי מועצה אזורית לב השרון עם 92%, בתל אביב ובבאר שבע 70%, נתניה עם 67% זכאות לבגרות. בתחתית הרשימה מודיעין עלית וקריית יערים עם 0% הצלחה. הממוצע הארצי עומד על 66.1% הצלחה 

תעודת בגרות מצטיינת

נתון נוסף הוא הזכאות לתעודת בגרות מצטיינת. בנתניה 4.5% מהתלמידים זכאים לתעודת בגרות מצטיינת לעומת 5.7% בשנה הקודמת. הממוצע הארצי עומד על 7.1% הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת. 

אירועי אלימות

התמונה החינוכית חושפת את מעורבות התלמידים באירועי אלימות. הממוצע הארצי עומד על 7%. נתניה, יחד עם ירושלים עפולה ואום אל-פחם עומדים על 8%, בשנת תשע"ה. 

מדדים ערכיים

הנתונים חושפים פירוט מלא הבודק את המסוגלות, הסקרנות והעניין בלמידה. הממוצע הארצי עומד על 54%. סכנין במקום הראשון עם הצלחה של 74% מהתלמידים. נתניה עומדת על 52%.
התמונה החינוכית בדקה גם את מידת הקרבה והאכפתיות בין המורים לתלמידים בכל יישוב. על פי מדד זה קלנסווה במקום הראשון עם 55% מהתלמידים עם חיבור בינם לבין מוריהם. בנתניה 37%. הממוצע הארצי עומד על 42%.
בעידוד למעורבות חברתית ואזרחית נתניה עומדת על 52% יחד עם גבעתיים. הממוצע הארצי עומד על 54%

נתוני בגורויות

בנתניה אחוז הנושרים עומד על 0.7% בלבד, זהה לשנה הקודמת ונמוך מהממוצע הארצי העומד על 1.46%. אחוז הזכאים לבגרות ברמת חמש יחידות במתמטיקה עומד על 9% ובארבע יחידות מתמטיקה 15% - שניהם מהווים עלייה של אחוז אחד מהשנה שקדמה לה. מדובר בתוצאה נמוכה מהממוצע הארצי העומד על 10.4% בחמש יחידות מתמטיקה 17.6% בארבע יחידות מתמטיקה. אחוז הזכאים ברמת חמש יחידות באנגלית עמד על 25%, נמוך מהממוצע הארצי העומד על 31.9%. 

שר החינוך נפתלי בנט: ״בתי הספר הם לא מכונות של ציונים אלא חממות של ערכים. בית ספר שבודק את התלמידים רק לפי הציון, לא מעניק חינוך, אלא נותן מסר שלילי לתלמידים. הבטחתי למורים שפגשתי בשטח והיום אני מקיים - נמדוד בתי ספר לפי מדדי איכות, ערכים ומניעת נשירה לצד מדידת זכאות. אני מאמין ששינוי שיטת המדידה תביא לשינוי משמעותי במערכת החינוך. מדידה לא סותרת ערכים. היא כלי לצמיחה ולשיפור. השאלה האמתית היא מה מודדים. אם מודדים רק הצלחות וזכאות מפספסים את הערכים, את ההתעקשות על כל תלמיד, את החינוך לעזרה לזולת, ואת זה אנחנו משנים היום״.