פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סודקות את תקרת הזכוכית תלמידות מארבעה בתי ספר בנתניה זכו בחידון ארצי סודקות את תקרת הזכוכית

בחידון "סודקות את תקרת הזכוכית" הארצי לשנת תשע"ז זכו נבחרות של ארבעה בתי ספר מנתניה בשלושת המקומות הראשונים

במקום הראשון תלמידות תמר אריאל (שפירא), במקום השני תלמידות שרת ובמקום השלישי תלמידות בתי הספר טשרניחובסקי וריגלר.

בית ספר אלדד נתניה | תמונה: פייסבוק 

'חידון סודקות הארצי השנתי' תשע"ז של 'כל ישראל חברים-אליאנס', התקיים במכון ויצמן למדע זו השנה הרביעית ועמד בסימן המודעות של אליאנס מאז הקמתה, לחשיבות ההשכלה בקרב נשים, קידומן והעצמתן.

התכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" נועדה להעניק לנערות את הכלים הנדרשים כדי להגיע לתעודת בגרות איכותית, הכוללת מתמטיקה מוגברת ומקצועות מדעיים. במהלך ליווי הנערות מאמצים אותן מפעלים וחברות שונות: אינטל, ורינט, EMC-Dell, אלביט, סיסקו, אמדוקס, HP אינדיגו, IBM, AVT, טבע, ECI, ועוד. 

בשלב הראשון של החידון התמודדו כל 450 ה"סודקות" ממקום מושבן בקהל בשאלות גיאומטריות באפליקציית קהוט. בשלב השני השתתפו ארבע נציגות מכיתות ט' מכל בי"ס במשחקי מתמטיקה: 100 תלמידות ו-25 בתי ספר. 
ד"ר יהודה מימרן, מנכ"ל 'כל ישראל חברים- אליאנס' בירך את הנוכחים וציין כי "בשנת 2017 – 49% מהתלמידים שמסיימים בגרות 5 יחידות במתמטיקה הן בנות. ב-2018 – 52% מהמסיימים תהיינה בנות. אתן צודקות וחלוצות. כל אחת מכן ראויה להערכה הגדולה ביותר. נצלו את תקופת הלימודים וההזדמנות שלכן כדי לפתוח את עתידכן. לא רק מבחינה אינטלקטואלית אלא גם מבחינת ערבות הדדית ואחריות לזולת ולחברה שלנו"
פרופ' ורדה רוטר, חוקרת בתחום הסרטן ומנהלת מרכז בריאות האישה במכון ויצמן למדע, בירכה בשם נשיא המכון דניאל זייפמן: "עד שהחברה לא תחשוב שלאישה זכות יתרה, תהיה תלויה מעל ראשינו תקרת זכוכית שאנו רוצים לשבור. נשים צריכות להיאבק בעצמן כי אם אין אני לי מי לי? תאמינו בעצמכן כי אתן יכולות".