פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דיבייט נואמים צעירים ומבטיחים בעיר נתניה אחת הזוכות בתחרות הדיבייט

תלמידים מכל חטיבות הביניים בעיר נאמו מול מאות תלמידים בנושאים אקטואלים וחשובים במטרה לפתח את היכולת הרטורית

ביוזמת מינהל החינוך העירוני ובהנחיית חברת דיבייט, נערך ביום שלישי האחרון, אירוע הדיבייט העירוני השנתי.

אחת הזוכות בתחרות | תמונה: עיריית נתניה

האירוע נערך במעמד סגנית ראש העיר, הממונה על החינוך, ד"ר אביטל לאופר, הממונה על הצעירים, חבר המועצה הרב משה לחובר, מנהלת אגף החינוך העל-יסודי במינהל החינוך גילת סיימון וכן רכז תכניות לימודים, ברוך גרשטיין, שאף שימשו בחבר השופטים.
הנואמים בדיבייט מתווכחים בנאומיהם בעד ונגד נושא מוסכם מראש, על פי כללים המגדירים את סדר הנאומים, מספרם ואורכם וכן את התוכן, המבנה והסגנון הרצויים בהם.
באירוע שנערך ב"אולם תשובה" שבמכללת נתניה, נאמו נציגים מכל חטיבות הביניים בעיר, כאשר מאות התלמידים שהשתתפו בקורסים העירוניים בנושא הקשיבו לנואמים והצביעו בעד או נגד, בהתאם לטיעונים שעלו בדיבייט.
התלמידים שנבחרו לייצג את בתי הספר עלו כל אחד בתורו והציגו נאומים מרתקים על נושאים אקטואליים חשובים אשר מעסיקים אותנו בחיי היומיום ובהם: ניסויים בבעלי חיים למען תרופות מצילות חיים, גביית תשלום על שקיות ניילון, הענשת קבוצות כדורגל על התנהגות אוהדיה, השתתפות ילדים מתחת לגיל 16 בתכניות ריאליטי, למידה ביתית- ללא נוכחות בבית הספר ועוד.

בסוף כל דיבייט, בו הציגו שני נואמים עמדות מנוגדות, ניתנה ההזדמנות ללמעלה מ- 350 תלמידים, מנהלים, מורים ואורחים, אשר נכחו בקהל להצביע על ידי הרמת כרטיסיה ירוקה בעד נאום הממשלה או כרטיסיה אדומה בעד נאום האופוזיציה.
יודגש כי קודם שהציגו בני הנוער את עמדותיהם, הם עברו תהליך משמעותי מתחילת השנה, על ידי מדריכי חברת דיבייט ורכשו כלים ומיומנויות בכדי להביע את עמדתם בצורה הבהירה, המנומקת והטובה ביותר.

טיעונים מעוררי מחשבה

גילת סיימון, מנהלת החינוך העל יסודי בעירייה "התחרות שהתקיימה השבוע היא אירוע שיא המסכם תהליך ארוך ומוצלח זה. כל אחת ואחד מהדוברים הפגינו חשיבה מקורית והציגו טיעונים מעוררי מחשבה. אני גאה ביוזמה העירונית להפעיל תכנית דיבייט מדי שנה בחטיבות הביניים ושמחה על כך שבני הנוער המשתתפים בה רוכשים כלי שימושי לחיים."

שמות הקבוצות המנצחות

בית הספר ש.י עגנון- אלכסנדרה טמניק
ישיבת בני עקיבא - תומר משיח 
בית הספר "שרת"- דנה חמו.
בית הספר תמר אריאל- טלי קירצ'ב.
בית הספר "אלתרמן"- יובל בכור.
בית הספר "אלדד" – שיר לוין.

בקטגוריית הנאום המצטיין זכתה יובל בכור מבית הספר "אלתרמן".