פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: מטה שטבון  "חינוך שלא מסתיים בתום יום הלימודים" צילום: מטה שטבון

יוני שטבון, המועמד לראשות העיר נתניה, הציג את עיקרי התוכנית שלו למערכת החינוך בעיר - חינוך 360  

צילום: מטה שטבון 

יוני שטבון ליווה אתמול את ילדיו לבתי הספר והגנים בעיר נתניה. בהזדמנות זו פירט את עיקרי תוכניתו לשינוי מערכת החינוך בעיר בדגש על חינוך 360 "חינוך לאורך כל היום עם מנהלים ומורים מצטיינים ובעיקר חינוך שלא מסתיים בתום יום הלימודים אלא נמשך לאורך כל היום ומקנה לתלמידים סל כלים וערכים שהופך אותם לתלמידים ולאנשים טובים הרבה יותר.״ 

עיקרי התכנית ע"פ שטבון

בית הספר כמרכז לקהילה מגרשי הספורט והמדשאות בבתי הספר יהיו פתוחים לציבור ולנוער לאורך אחר הצהריים בפיקוח עירוני. כיתות הלימוד המקצועיות ישמשו את ההורים והילדים לחוגי ההעשרה ולהרצאות במחיר שווה לכל נפש.

הקהילה כשותפה אקטיבית עם בית הספר בנתניה ישנם מספר חברות הייטק, מכללות, חופי ים וארגונים חברתיים חינוכיים שלא מנוצלים כיום לטובת החינוך והגיע הזמן להשתמש בהם לצורת שדרוג מערכת החינוך. נפעל לכך שתלמיד יוכל לרכוש מקצוע במגמת ימאות או ללמוד בחברת הייטק בתיאום עם בית הספר.

אוטונומיה למנהלי בתי הספר ולמחנכים מנהל בית ספר מכל מגזר צריך לחלום ולממש תכניות חינוכיות ערכיות. תפקיד העיירה הוא לאפשר לכך לקרות.
תנועות נוער העצמת תנועות וארגוני הנוער והפיכתם לכוח עירוני דומיננטי.

שטבון "היכולת להצעיד את החינוך בעיר קדימה תתאפשר כאשר תינתן אוטונומיה חינוכית למנהלים ולמורים לממש את חלומותיהם, לצד ההבנה שהעירייה חייבת להיות שותפה פעילה. חינוך אינו רק קירות הבטון של בית הספר אלא הרבה מעבר לכך. כהורה לילדים וכראש העיר הבא, עלינו להיות שותפים מסייעים במעגל החיים של הנער או הנערה. אותי מעניין מה קורה עם ילדינו אחר הצהריים וכיצד ניתן להקנות להם מיומנויות למידה וכישורי חיים".