פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בית ספר אלדד | תמונה באדיבות אודי פרידריך  פיזיקה רפואית על שם אלדד בית ספר אלדד | תמונה באדיבות אודי פרידריך

לא פחות מ-10 יחידות לימוד בפיזיקה ורפואה, שילוב מדעי הים וגן לניצולי שואה. המנכ"ל החדש של בית הספר אלדד, אודי פרידריך, שואף לשימור ושיפור המצוינות ומצהיר: "השאיפה היא שבית הספר ייתן מענה לכל קשת החברה הישראלית"

בית ספר אלדד | תמונה באדיבות אודי פרידריך

בית הספר אלדד בשכונת קריית נורדאו רענן את השורות כשלפני כחודשיים מונה אודי פרידריך לתפקיד מנכ"ל בית הספר. לצד הרצון לשמר ואף לשפר את אחוזי הזכאות המרשימים לבגרות העומדים על כ-90% - בכוונתו של פרידריך לטפח את המגמות החזקות בבית הספר לצד שילוב של חברה וקהילה.

מגמה משמעותית כזו היא פיזיקה בהיקף של 10 יחידות לימוד, מחציתן ברמת המחקר. לאחרונה נבנתה במתחם בית הספר מעבדה משוכללת של פיזיקה מחקרית כאשר את התלמידים מדריכים מרצים ממכון וייצמן. מגמה נוספת היא רפואה, גם היא ברמה של 10 יחידות. התלמידים מבקרים בבתי חולים, בין השאר לניאדו, בילינסון ואיכילוב, מסיירים בחדרי ניתוח ואף עושים סימולציות של צינתורים. כמו כן במסגרת המחויבות אישית עוברים תלמידי התיכון קורס עזרה ראשונה ומתנדבים במד"א וחלקם אף ממשיכים לקורס פרמדיקים. פעילות ייחודית שייכת למגמת עיצוב, במסגרתה נפגשו תלמידים עם בעלי מוגבלויות והתגייסו לייצר עבורם עזרים שיקלו על שגרת יומם. בהמשך צפויה לקום בשנת הלימודים הבאה כתת מחוננים בבית הספר, כשהמיונים הקפדניים מתקיימים כעת וב-12 לחודש יתקיים ערב חשיפה בנושא.

חינוך ומצויינות - פיזיקה רפואית על שם אלדד

מנכ"ל אלדד אודי פרידריך

לכל איש יש עץ

אודי פרידריך (50) מתגורר בחדרה, נשוי ואב לשלושה. ההוראה היא לחם חוק במשפחת פרידריך, כאשר אשתו של המנכ"ל הטרי היא מורה לחינוך מיוחד בעמק חפר ואילו בתו הבכורה מורה למחול. בעל תואר ראשון בחינוך, תואר ראשון נוסף בהיסטוריה, תואר שני במדיניות ציבורית וכמובן תעודת הוראה. בשנת 2010 השתחרר משירות קבע בחיל הים ועוד קודם לכן הקים את בית הספר הטכני צור-ים. לאחר שחרורו ניהל את קמפוס מדעי הים במרכז האקדמי רופין ובכוונתו לשלב בעתיד את התחום במסגרת בית הספר.

ברמת הקהילה חגגו התלמידים את חנוכה עם ניצולי שואה, הדליקו נרות וחילקו סופגניות. בהמשך, ביוזמתו של פרידריך, צפוי לקום בשטח בית הספר גן לניצולי שואה שייקרא "לכל איש יש עץ". לשם כך כבר גייס המנכ"ל תרומות ממשתלה ואף את העצים עצמם ממשקמי יערות שהתגייסו לסייע למיזם. הפתיחה הרשמית, איך לא, תתקיים בט"ו בשבט, כאשר ניצולי השואה ישתלו את העצים ולצדם יופיעו שמותיהם ותולדות חייהם. "יש לנו צוות מקצועי מצוין ברמה שלא פגשתי בעבר", מסכם פרידריך. "אנחנו רוצים לשמר וכמובן לגדול ולשפר את ההישגים, כשהשאיפה היא שבית הספר ייתן מענה לכל קשת החברה הישראלית".