פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
משפרים את איכות החיים למרות הכאב: משפרים את איכות החיים משפרים את איכות החיים | תמונה: העמותה לחינוך בלתי פורמאלי

בכנס בו נכחו מרצים ומומחים מישראל, הוצגו בפני בני הגיל השלישי, אלמנים ואלמנות, שפע אפשרויות, טיפים והצעות כיצד לחיות את החיים למרות האובדן
מאות מתושבי נתניה, בני הגיל השלישי, לצד אלמנים ואלמנות השתתפו בשבוע שעבר, במסגרת פעילויות חודש הזקן הבינלאומי, בכנס שהופק ע"י הביטוח הלאומי בשיתוף העמותה לחינוך בלתי פורמאלי ועיריית נתניה

בכנס הציגו ד"ר אביטל לאופר, סגנית ראש העיר, גילה גלעדי - מנהלת המחלקה לטיפול באזרחים ותיקים בעיריית נתניה ושרה גנות – מנהלת תחום ייעוץ לקשיש בבטל"א, שורה של אפשרויות, פעילויות וחידושים התורמים לאורח החיים של תושבי העיר בגיל השלישי. 

בהמשך, כך נמסר לנתניה נט, הרצו אברהם אלון, מומחה לגיל השלישי, על "חיבוק בן דורי" ועל דרכים להפגת תחושת הבדידות וחיזוק הקשר המשפחתי. הפרשן הכלכלי דרור זק"ש מהבנק הבינלאומי דיבר על התנהלות כלכלית נכונה, ועל אפשריות לקבלת יעוץ כלכלי ופנסיוני אישי ללא תשלום או מחייבות, הניתן למען הקהילה לתושבי העיר על ידי כל הבנקים. איילת ארד תיארה את העשייה הענפה המתקיימת במסגרת העירייה ע"י העמותה לחינוך בלתי פורמלי והסבירה על פעילויות התרבות, לימוד ופנאי לגיל השלישי המתקיימות ברשת הספריות העירוניות, בקתדרה העממית, במחלקה להשכלה, במחלקה לתרבות תורנית ובמרכזים הקהילתיים. אלי פיירברג, מנהל המועדונים העירוניים לקשישים וגמלאים, סיפר על הפעילויות המוצעות במועדונים.
מהעמותה לחינוך בלתי פורמאלי נמסר לנתניה נט "עיריית נתניה על שלוחותיה, בהן העמותה לחינוך בלתי פורמאלי, פועלת רבות למען מתן מענים בשלל תחומים ונושאים הקשורים ואשר מעסיקים את בני הגיל השלישי. דגש מיוחד הושם בכנס זה, בחשיפת בני הגיל השלישי, שהתאלמנו במהלך השנתיים האחרונות, לשלל הפעילויות המבורכות המתקיימות בעיר על בסיס יומי אשר מיועדות במיוחד להם. שת"פ עם בטל"א, יוזם אירוע זה, הינו אבן יסוד בהירתמות הגורמים למען שיפור איכות חייהם של המצויים בצומת קשה בחייהם, צומת בו מתמודדים האלמנים והאלמנות עם אובדן ועם קשיי הגיל השלישי".