פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מענקי חימום לבני הגיל השלישי מענקי חימום לבני הגיל השלישי מענקי חימום לבני הגיל השלישי | תמונה : fotolia

הקרן לידידות העניקה מענקי חימום בסך 350 ש"ח לכמעט אלף תושבי נתניה, בני הגיל השלישי 

הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין מחלקת מענקי חימום המחולקים ע"י עובדי הרווחה בעיר שהעבירו את רשימת הזכאים, ועמם עשרות מתנדבים שיושבים עם כל קשיש, מפיגים את בדידותו ומעניקים לו סיוע.

הזכאים למענק הינם קשישים סיעודיים אשר מתקיימים מקצבת זקנה והשלמת הכנסה בלבד ואין להם הכנסות נוספות.

מענקי חימום ל-25 אלף קשישים

החלוקה בנתניה מתבצעת במסגרת מבצע "מחממים בידידות" בו הקרן מעניקה מענקי חימום ל-25 אלף קשישים ב-100 יישובים ברחבי הארץ שאינם נכללים ברשימת הערים הקרות של בטל"א ועל כן הקשישים בערים אלו אינם זכאים למענקי חימום בחורף מהמדינה.

נתונים מדאיגים

לקראת מבצע הסיוע ערכה הקרן לידידות סקר מיוחד, בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה, שמציג תמונה מדאיגה על פיה כל קשיש חמישי בישראל מוותר על חימום ביתו בגלל אילוצים כלכליים וכי אחד משישה קשישים מוותר על צרכים בסיסיים אחרים כגון מזון או תרופות על מנת לעמוד בהוצאות חימום הבית.
נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין:"מצוקתם האדירה של הקשישים בישראל היא בעיה חברתית שיש לנהוג בה כבכל מצב חירום אחר. בעבור קשישים ויתור על מזון, תרופות או חימום עשוי ואף מהווה לעיתים גזר דין מוות. רק בשבוע האחרון אנו מדווחים על מקרים שונים של קשישים אשר נפגעו קשות ואף מתו כתוצאה מהיפותרמיה. אותם קשישים אינם מתגוררים ביישובים שהמדינה הגדירה כקרים ועל כן לא זכו לקבל מענקי סיוע לחורף. אני מבקש להודות לראשת העיר מרים פיירברג, לעובדי העיריה המסורים ולמתנדבים שהתגייסו למאמץ. יחד נאפשר לכל קשיש בעיר לעבור את החורף בשלום".
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר: "עיריית נתניה פועלת רבות למען אוכלוסיית הגיל השלישי באמצעות מגוון פעילויות מגוונות במרכזי יום להעשרת חייהם, כמו גם במסגרת עשייה נרחבת של אגף הרווחה. אני מברכת על תרומת הקרן לידידות לאוכלוסייה חשובה זו".

מהי הקרן לידידות

הקרן לידידות פועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן ,הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של ונוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם, מסייעת לאוכלוסיות במצבי עוני וסיכון, פועלת לעידוד העלייה והקליטה, מסייעת למאות אלפייהודים נזקקים ברחבי העולם ומשקיעה ברווחת אזרחי ישראל ובביטחונם בשעת חירום. במהלך חמש עשרה שנות פעילותה בארץ, גייסה הקרן כארבעה מיליארד שקלים לטובת מאות פרויקטים חברתיים בישראל ובעולם.

תושבי נתניה המעוניינים להצטרף להתנדבות למען הקשישים מוזמנים לפנות לקרן באמצעות דף הפייסבוק www.facebook.com/kerenyedidut או במייל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.