פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חגורת בטיחות חמישית מהנתנייתים ללא חגורת בטיחות חמישית מהנתנייתים ללא חגורת בטיחות | אילוסטרציה: fotolia

אחד מכל חמישה מהנהגים או מהנוסעים ברכב נצפו ללא חגורת בטיחות. עמותת אור ירוק: " הכבישים בישראל הפכו למערב פרוע, אין כמעט ניידות ואין כמעט שוטרים ולכן נהגים לא מפחדים לסכן את החיים של כולנו"
לאחרונה, ערכו חברי קבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שניאור חשין תצפיות במטרה לאמוד את שיעור חגירת חגורות הבטיחות. 

חמישית מהנתנייתים ללא חגורת בטיחות | אילוסטרציה: fotolia  

בשבוע שעבר שלושה בני אדם נהרגו בתאונת הדרכים כשהם לא היו חגורים בחגורת הבטיחות, היעדר אכיפה מספקת עלולה לגרום לרשלנות מצד הנהג לסיכון חייו וחיי הנוסעים.

חברי הקבוצה בנתניה ערכו תצפיות במוקדים שונים בעיר. תוצאות התצפיות נשלחו למפקד תחנת המשטרה המקומית, במטרה להגביר את האכיפה באותם המוקדים.

תוצאות התצפית בנתניה

תוצפתו 210 רכבים, בהם 393 נוסעים. מתוך הנוסעים ברכב, כולל הנהג 88 אנשים נצפו ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג), אלו מהווים 22% מבין כלל הנוסעים שתוצפתו. יש לציין כי שיעור בני האדם שנצפו שאינם חגורים בכלל הישובים בארץ עומד על 28%, בממוצע. 
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2015 נהרגו 35 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורות בטיחות או מרוסנים ורתומים בכיסאות מתאימים.

עמותת אור ירוק: "כשיש פחות אכיפה יש יותר הרוגים מתאונות דרכים. הכבישים בישראל הפכו למערב פרוע, אין כמעט ניידות ואין כמעט שוטרים ולכן נהגים לא מפחדים לסכן את החיים של כולנו. עליה של שלוש שנים במספר ההרוגים בכבישים מחייבת את המדינה להחזיר את הכסף שנלקח מאגף התנועה כדי לחזק את האכיפה המשטרתית ולצמצם את מספר ההרוגים הגבוה".
חגורת בטיחות היא אמצעי הכרחי לנוסעים ברכב, במקרה של תאונת דרכים, עלולים יושבי הרכב שלא חגורים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם.