פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
טקס בלשכת עובדת העירייה, רחל עזרא אלפי שקלים הוחזרו לניצולי שואה, יוצאי לוב טקס בלשכת עובדת העירייה, רחל עזרא

עשרות ניצולי שואה, תושבי נתניה, ששילמו לפני שנים דמי טירחה לאלו שייצגו אותם בתביעותיהם לקבלת תגמולים כניצולי שואה – זכו השבוע לקבל החזרים כספיים בגובה של אלפי שקלים. 

הכספים הוחזרו במהלך טקס חגיגי שהתקיים בלשכת עובדת העירייה, רחל עזרא, שמונתה ע"י ראש העיר, מרים פיירברג-איכר לסייע לניצולי השואה, יוצאי לוב לקבל כספים המגיעים להם. 
 

את הכספים קיבלו יוצאי לוב בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, המכירה בזכויות יהדות לוב בנושא, ובהמשך לתיקון לחוק רדיפות הנאצים שאושר בדצמבר 2014 שמגביל את גובה שכר הטירחה הנגבה מניצולי השואה שהגישו תביעות לקבלת קצבאות. החוק איפשר לתקן רטרואקטיבית את שכר הטירחה ולהגיש תביעות כאלה עד דצמבר 2016.

רחל עזרא, ביקשה להודות לראש העיר, מרים פיירברג-איכר על תמיכתה וציינה כי החזר הכספים לניצולי השואה אינו דבר מובן מאליו, וזאת מאחר ועברו שנים מאז שולמו הכספים. כמו כן ציינה כי תודות לפעילותה בנושא, אף בוטלו וצומצמו חובותיהם של ניצולי שואה שכבר הגיעו להוצאה לפועל.
יש לציין כי כיום, עומדת גם בפני ניצולי שואה, יוצאי עיראק, תוניס ומרוקו האפשרות לתבוע תגמולים בנושא והם מוזמנים לפנות לרחל עזרא שתפעל למענם, וזאת מעבר לתפקידה בעירייה. 

ליצירת קשר: 7792237/5 - 09