פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
החיילים הבודדים בנתניה נתניה מחבקת את החיילים הבודדים החיילים הבודדים בנתניה
השבוע ייערך טקס הרמת כוסית לחיילים הבודדים בנתניה. זמן טוב לשמוע מחבר המועצה, דימה בולט, על הפרויקט והיחס האישי: "הכי חשוב לעשות להם טוב על הלב"
תרשמו ביומנים: שישי הבא, 23/9, 13:00 בצהריים, היכל התרבות נתניה.
האירוע: טקס הרמת כוסית חגיגי לכבודם של כ-100 חיילים בודדים תושבי נתניה. ראש העיר, מרים פיירברג, המשתתפת בקביעות באירועים אלה, תיעדר הפעם עקב הנסיבות, אבל החיילים שיגיעו ייהנו מתרומה של ארוחה חלבית עשירה שתכלול פשטידות, פסטות וסלטים, אותה יכינו תושבי העיר, שי צנוע, מופע סטנדאפ שיתייחס בהרחבה לסוגיית החיילים הבודדים וכמובן ברכות לשנה החדשה.

האח הגדול

מי שאמון על פרויקט הדגל העירוני בשנתיים האחרונות, העונה לשם 'נתניה מחבקת את החיילים הבודדים תושבי העיר', הוא חבר המועצה דימה בולט. "הייתי בעצמי חייל בודד עת שירתתי כקצין בגולני והנושא קרוב מאוד לליבי", הוא מספר. "המטען הרגשי הזה הוא חלק ממני ואני מודע היטב לצורך ליחס ולחיבוק חם עבור החיילים הבודדים. ברגע שהפכתי לחבר מועצה היה לי ברור שאפעל למענם". עוד יודגש כי מי שאחראי על הפרויקט בפועל היא עמותת 'אח גדול' למען חיילים בודדים. השנה זכתה העמותה באות ראש העיר נתניה לארגון המתנדב על הפרויקט. שותפים נוספים הם אנשי מחלקת ההתנדבות של אגף הרווחה בעירייה.

ועדת האיתור

יש לציין כי בצה"ל קיימים כיום כ-6,300 חיילים בודדים. כמחציתם 'מובהקים' עולים חדשים שמשפחתם בארץ או כאלה שהגיעו במסגרת תכנית מח"ל מתנדבי חו"ל, שאינם אזרחים ישראלים, והחצי השני עונה להגדרה של 'חייל בודד ללא עורף משפחתי' – דתל"שים או כאלה שגדלו בפנימיות ולא נמצאים בקשר עם משפחתם.
"כל הפרויקט התחיל מזה שצריך היה לאתר את החיילים האלה, כי הצבא לא מספק נתונים מדויקים", מסכם בולט. "אני שמח שהצלחנו לעשות את זה והיום יש לי קבוצת וואטסאפ עם 95 חיילים בודדים שיודעים שאני זמין להם לכל שאלה. הכי חשוב הוא להעניק להם יחס ולעשת להם טוב על הלב".
 
חזרה לראש הדף