פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
כמה מהנהגים בנתניה מתעסקים בדברים אחרים בזמן נהיגה? כמה מהנהגים בנתניה מתעסקים בדברים אחרים בזמן נהיגה? כמה מהנהגים בנתניה מתעסקים בדברים אחרים בזמן נהיגה?
מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו לאחרונה תצפיות שבחנו עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה

בתצפיות בדקו המתנדבים האם הנהגים מדברים בטלפון ללא דיבורית, מחזיקים את הטלפון ביד, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרים, אוכלים או מתעסקים עם הנוסעים או חפצים במושב האחורי.

צילום: עמותת אור ירוק

בנתניה נצפו בסך הכל 480 נהגים, 66% מהם התעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה ובכך הוסחה דעתם: 17% מהנהגים שנצפו דיברו בטלפון הסלולארי ללא דיבורית, 27% מהם החזיקו את הטלפון הסלולארי ביד- סימסו, גלשו ברשתית החברתיות, קראו מיילים וכו', 5% קראו ספר או עיתון, 6% מהם התאפרו או התגלחו במהלך הנהיגה, 9% אכלו, 10% מהם התעסקו עם הנוסעים או חפצים במושב האחורי.
מכון המחקר ההולנדי SWOV, פרסם דוח חדש העוסק בהיסח דעת במהלך נהיגה ומציג כמה כל פעולה שאנחנו עושים ברכב, מלבד הנהיגה, מגדילה את הסיכון לתאונת דרכים. ע"פ תוצאות המחקר, הקלדת מספר טלפון בטלפון הנייד היא הפעולה המסוכנת ביותר בזמן הנהיגה והיא מגדילה את הסיכוי לתאונה פי 12.2. קריאה וכתיבה במהלך הנהיגה מגדילה את הסיכון לתאונה פי 9.9, לקיחת חפצים פי 9.1, אכילה או שתייה פי 1.8 ואיפור וגילוח פי 1.4.
עמותת אור ירוק: "התוצאות העגומות מייצגות את מה שכל נהג רואה יום יום בכבישים – נהגים לא מפחדים מהמשטרה ועושים הכול כמעט חוץ מלנהוג. כשנהג רואה משטרה בכביש הוא לא מסמס בנהיגה ולא מדבר, הוא גם לא מתגלח ולא קורא עיתון. כשנהג רואה משטרה הוא ממתן את הנהיגה שלו, מתרכז ונוהג באופן בטוח. ולכן, משרד התחבורה חייב לחזק את אגף התנועה ולרכוש כבר מחר 200 ניידות ולגייס שוטרים וסטודנטים כדי להגביר את הנראות וההרתעה בכבישים".