פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צ'צ'קס, מיסד ומנהל המיזם  מיזם 100 הוכתר לפרויקט השנה בישראל צ'צ'קס, מיסד ומנהל המיזם

תוך שנה הצליח המיזם להפוך לפרויקט הדגל של ישראל ולסחוף אחריו אלפי עוקבים במודל אזרחי חדש שמגשר בין הציבור למשטרה למען רווחת בעלי החיים. שלומי צ'צ'קס, תושב נתניה, יוזם ומנהל הפרויקט מספר על המיזם, על הקשיים ועל האנשים הטובים שפגש

צוותי מיזם 100 מסייעים לתושבים מול גורמי האכיפה לוודא שדיווח התושב לרשויות בנושא התעללות בבע"ח זוכה לטיפול רציני.

צ'צ'קס, מיסד ומנהל המיזם 

עד כה, טופלו בהצלחה מעל 14,000 פניות מהציבור. כעת, במסגרת מיזם 100, הצוותים מקימים מדור שמתמחה ומסייע לבעלים לאתר בע"ח שנגנבו מהם.

מייסד ומנהל המיזם, שלומי צ'צ'קס, תושב נתניה, מספר כי מתנדבים כיום 98 צוותים פעילים "לאחר שהצלחנו לגייס לאחרונה 15 פעילים נוספים כמענה לעומס הגדול בכמות הפניות שאנו מקבלים מדי יום במערכת מכלל הציבור".

צ'צ'קס מדגיש כי רב פעילי המיזם הם אנשי משטרה בדימוס, גורמים משפטיים ואנשי מקצוע מעמותות בעלי חיים שונות

מהו האירוע המרגש ביותר עד כה בעשייתכם?
"קשה לבחור את האירוע הכי מרגש מפני שהיו המון רגעים מרגשים ששיאם בהצלת בעלי חיים רבים, אבל אם לבחור מה הכי ריגש אותנו - המקרה שבו הצלחנו לאתר ולהציל כלב שנגנב מניצולת שואה ערירית. לראות את השמחה של האישה המבוגרת והכלב בחיבור המחודש ביניהם היה רגע שלא נשכח לעולם."

מה היה הרגע הכי קשה שלכם?
"במהלך גל השריפות בצפון הארץ, הכרזנו על מתכונת חירום וצוותים רבים שלנו נרתמו לסייע לכוחות המשטרה והכיבוי באיתור לכודים והצלת חיי אדם ובע"ח. הצוותים יחד עם גורמי האכיפה הצליחו להציל 193 בע"ח, לרבות עשרות חיות בר ומשק. הרגע הקשה ביותר היה לראות מספר מוקדי שריפה בהם נפגעו בעלי חיים וחלקם לא שרדו"
במסגרת המיזם פתחו במיזם 100 מדור מיוחד "יצאת צדיק" בו תושבים מרוצים ממליצים על שוטרים מצטיינים שזוכים לפרסום ותעודות הוקרה שמועברות לפיקוד המשטרה.
האם תוכל לציין מקרה לדוגמא של שוטר שנבחר לצדיק?
"שוטרת בשם גל קדם עצרה את התנועה בנתיבי איילון כדי להציל כלבה שנמצאה בשולי הכביש, מדובר בכלבה שאבדה לבעליה אשר חיפשו אחריה זמן רב ובזכות השוטרת הכלבה ניצלה ושבה הביתה".

מהי ההצלחה הכי גדולה שלכם?

"אחד ההישגים הכי חשובים שלנו הוא שהצלחנו לשים קץ להמתת כלבים בהסגרים בערים רבות בישראל, וליצור שיתוף פעולה מצוין עם העיריות."

מהן המטרות לעתיד?

"לצמצם ככל שניתן את תופעת ההתעללות בבעלי החיים ולהוביל שינוי עתידי גם בהחמרת הענישה בפועל, כך שכל מי שמעז להתעלל בחסר ישע ידע כי ישנם רשויות אכיפה חזקות שנחושות לשים ידיהם עליו וישנה מערכת משפט חזקה שתדאג כי הוא יירקב בכלא."