פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שר הכלכלה אלי כהן מעניק את הפרס לראש העיר מרים פיירברג איכר  נתניה: עיר ידידותית לעסקים קטנים ובינוניים שר הכלכלה אלי כהן מעניק את הפרס לראש העיר מרים פיירברג איכר

שר הכלכלה והתעשייה העניק לנתניה את פרס המקום השני כעיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים לרשויות מעל 150 אלף תושבים. שר הכלכלה, אלי כהן: "העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק, ולכן השקעה בהם הוא אינטרס ציבורי של כולנו"

שר הכלכלה אלי כהן מעניק את הפרס לראש העיר מרים פיירברג איכר 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן העניק אתמול (שלישי) לעיר נתניה את פרס המקום השני כעיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים לרשויות מעל 150 אלף תושבים. נתניה, הגיעה למקום השני במסגרת מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה המפרסם את דירוג Doing Busines. במסגרת המדד דורגו 50 רשויות מקומיות בישראל.
הסוכנות עורכת את מדד הרשויות המקומיות זו השנה השלישית במטרה לשמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן הוא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון פרמטרים אחידים הנמדדים באופן אובייקטיבי, וכן לנתח את ביצועיה ביחס לעצמה ואת הביצועים של המחלקות והאגפים השונים תחת סמכותה.
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים במועד פתיחת העסק וכל בהתנהלות השוטפת מול הרשויות. העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו. לאחרונה קידמנו את חוק הפנסיה לעצמאים שנכנס לתוקף בתחילת השנה, הורדנו מסים, עשינו רפורמה בבנקאות וכן הקמנו קרנות מימון לעסקים קטנים ובינוניים. משרדי יפעל כדי שלא תעבור חקיקה שתכביד על העסקים, אלא להיפך שתסייע להם להתפתח ולצמוח"
רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "העסקים הקטנים והבינוניים מהווים כוח מרכזי בשוק העסקי בישראל וישנה חשיבות עליונה לבוא לקראתם ולהעניק להם את הכלים והתנאים הנדרשים על מנת להתפתח, לגדול ולשמור על פעילות העסק. זוהי השנה השלישית בה אנו עורכים את מדד הרשויות המקומיות במטרה לשקף את המצב הקיים, לעודד את הרשויות המקומיות לשפר ולשנות היכן שנדרש למען העסקים ברשות וכמו כן לציין את הרשויות המצטיינות ששמות את העסקים הקטנים והבינוניים בראש מעיניהם".