DJ איתן SARKO DJ איתן SARKO מרקיד את נתניה DJ איתן SARKO | צילום: סטודיו לוי

הוא רק בן 19, עלה לארץ מצרפת וגדל בנתניה, מתנדב בקהילה וחוץ מלתקלט הוא גם מפיק מוסיקלי ויוצר מוסיקה וסאונד. שוחחנו עם DJ איתן SARKO
איתן התחיל לתקלט כבר בגיל 14 למרות הספקות של אנשי המקצוע וגם היום כאשר הוא תקליטן עסוק הוא לא שוכח לתרום לקהילה ומתקלט בהתנדבות באירועי החנוכה בעיר.

איתן התחיל לתקלט כבר כשהיה בן 14 ודי מהר יצא לדרך עצמאית "עבדתי עם בן אדם אחד ולאט לאט התקדמתי, התחלתי להיות עצמאי בגיל 15.5 ולאט לאט גלגלתי את עצמי, התחלתי עם מועדונים, ימי הולדת, מסיבות וכבר שנתיים אני מתקלט באירועים, בבר מצוות, חתונות". בגלל גילו הצעיר לא לקחו אותו תחילה ברצינות והוא היה צריך לעבוד קשה על מנת להיתפס כתקליטן מקצועי למרות גילו "לא לקחו אותי כ"כ ברצינות אבל הייתי נראה קצת בוגר, רציתי להיכנס למקצוע וחשבו שאני ילד קטן אז הייתי מתאמן לבד בבית. עם הזמן קניתי ציוד. עבדתי כדיג'יי ואם היה חסר לי כסף הייתי עובד בסבלות - להרים ציוד לדי ג'יי דברים כאלה. הפלטה הראשונה שקניתי הייתה לא משהו, את הפלטה השנייה אבא שלי עזר לי בחצי, כך קניתי יותר מקצועית, חסכתי ומכרתי ושוב החלפתי פלטות, עד שהגעתי למכשיר מקצועי של אפל". 

רכילות בנתניה - DJ איתן SARKO מרקיד את נתניה

מה ההבדל בין לתקלט באירועים לבין מועדונים? 
"אירוע עושים לפי סקיצה, מועדונים אני אוהב מדי פעם, מכיוון שמסיבות זה ראש פתוח, אתה יכול לעשות מה שבא לך. "
איזו מוסיקה מבקשים בדרך כלל באירועים? מה הקהל בארץ אוהב? 
"בדר"כ מבקשים מזרחית, תלוי באירועים. יש כאלה שמבקשים יוונית. אני עושה מה שהם אוהבים יחד עם מה שאני אוהב, אבל שוב באירועים אני בונה לפי מה דמבקשים ממני לעומת מועדונים, שם אני שם שירים שלי ודברים שאני מייצר". שירי החופה הכי פופולרים בימים אלו לפי דבריו של איתן הם "בראשית עולם" של שלומי שבת ו"יברכך" של ליאור נרקיס. 
אתה גם יוצר? 
"אני מפיק מוזיקלי, יוצר מוסיקה וסאונד ודיג'יי. יש לי אולפן בבית שבניתי לבד מכספי. בהתחלה התחלתי לשחק עם זה, ביקשתי מחבר שיוריד לי תוכנה וכבר מגיל 16 אני יוצר, הרבה רימיקסים, היפ הופ והאוס". אם אתם רוצים להיחשף למוסיקה שהוא מייצר תוכלו למצוא אותה באתר suncloud "יש באתר דף של שירים שלי, כל הדיג'יים בעולם ובישראל משתמשים בזה, זה כמו יוטיוב רק שאתה שומע שיר ולא רואה סרטים. יש לי שיר שעבר כבר את ה11,000 השמעות". 
אתה עושה הרבה אירועים בנתניה? 
"רב האירועים בנתניה, וגם ברעננה ובתל אביב". על הקהל הנתנייתי יש לו רק מחמאות "נתנייתים יותר קלים. נתניה זה יותר מזרחי, חפלות, בלגנים, האוסים, כשאני ברעננה ות"א הם מעדיפים סגנון רגוע יותר, שירים יותר ישנים". 
איך חיי הלילה בנתניה נחשבים? 
"חיי הלילה בנתניה השתפרו מאוד. הברים והפאבים נחשבים לטובים במרכז, יש את ה"דרינק פוינט" באזה"ת החדש ו"הפיל השחור", יש את "הסדנא" ויש עוד מלא פאבים וברים בנתניה, יש את "הגג" בשטמפפר, לפעמים יש שם מסיבות על הגג, חיי הלילה פה לא משעממים בכלל". 

"בחנוכה אני מקדיש את כל השבוע להתנדבות"

אילו אירועים אתה עושה בחנוכה? 
"בכל שנה אני מתנדב בכמה אירועים בחנוכה, אני מקדיש את כל השבוע להתנדבות. יש לי אירועים בכמה מתנסים, אני משלב מוסיקה של חנוכה, מרקיד את הילדים. אני מתנדב בבית כנסת, שם אני שם מוסיקה דתית ומוסיקה של חנוכה. אני אוהב לתרום לאנשים שאין להם. אם במהלך השנה חוגגים לילדה בת מצווה בתרומה, אני מגיע בהתנדבות ובכיף רב. אח שלי בן 23 התחיל לעבוד כצלם, הוא מצטרף אלי לחלק מהאירועים ותורם כמוני". 
נולדת בצרפת, מתי עלית? 
"עליתי מצרפת בגיל 3 ישר לנתניה". לגבי המצב שם בימים אלו הוא אומר "כל המשפחה שלי שם אבל זו העבודה שלהם מה הם יכולים לעשות? לאט לאט הם יבואו. אני לא יכול להכריח אותם, הם היו מתים לבוא לפה אבל צריך כסף כדי לבוא למדינה הזאת".