יוחאי מייסד האורנוס  פאב האורנוס חוגג 35 שנה יוחאי מייסד האורנוס

לפני 35 שנה הקים יוחי אברמוב את פאב האורנוס. אברמוב היה אישיות ידועה בחיי הלילה של נתניה לאחר שניהל את מועדון "עזאזל" ואת פאב "המייסדים". בשנת 1981 הגיע תורו של פאב האורנוס הנמצא ליד כיכר העצמאות

האורנוס נולד במזל דלי ולכן על הוויטרינה של פאב קיימת עד היום יצירת הורוסקופ שמתארת את התאריך והשעה המדוייקים בהם נולד המקום.

יוחאי מייסד האורנוס

המקום לא השתנה כמעט מיום הקמתו ומעוצב בסגנון אנגלי כבד, רווי עץ עם נסורת מפוזרת על הרצפה כמיטב המסורת, מצליח לשמר אווירה הממשיכה לשאוב אליו מבלים עשור אחרי עשור.

אביב ויונתן גפן, אלי ומריאנו וכדורגלנים רבים

באורנוס ישב גם אביב גפן עוד בהיותו ילד על ברכי אביו יונתן, שאף הקדיש למקום טור בעיתון מעריב ובו כתב: "בפאב של יוחי כמו בעיר עצמה היית יכול לפגוש בערב קיץ סהרורי אחד את הדנ"א האנושי של המדינה הזאת, מלח הארץ ופלפל המולדת. כולם מנתניה והסביבה ברוך השם. מה שהיה לוקח אותך לשמונה מקומות בילוי בתל אביב, כדי להכיר את כל מגזרי החברה שלנו, בנתניה אתה רואה בפאב אחד". במקום עברו גם שחקני הכדורגל של מכבי נתניה בשנותיה הגדולות, הקומיקאים אלי ומריאנו ובעצם כמעט כל נתנייתי. המקום עבר גם את השנים הרעות של הפיגועים הרבים שהיו בעיר בשנות ה-2000. "זה בזכות העובדה ששמרנו על הצוות והאלכוהול שלנו ברמה הכי גבוהה גם בימים הקשים", מספר אחד הבעלים, רפאל סרוסי.

המקום החליף בעלים

כיום הבעלים של המקום הם הנתנייתים גיא פלאח ורפאל סרוסי, שהתחילו כבליינים, לאחר מכן עבדו במקום ומצאו בו את נשותיהם.
באורנוס אף מתקיימות הופעות חיות. במקום הכירו זוגות, שרבים מהם חוזרים לאורנוס ביום הנישואין שלהם, לעיתים יחד עם הילדים שכבר בגרו ועזבו את הבית 

גיא פלאח: "אנחנו גאים ונרגשים לחגוג 35 שנה לאורנוס, הישג חסר תקדים לפאב בישראל. הכל בזכות הלקוחות הנאמנים שלנו. אנחנו שמחים שגם לאחר כל כך הרבה שנים המקום עדיין חי ובועט וביחד עם אותם לקוחות הוותיקים והנאמנים שלנו מגיעים אלינו כל הזמן גם חבר'ה חדשים שמוצאים בו את הבית שלהם".

רכילות בנתניה - פאב האורנוס חוגג 35 שנה

 

 

איך שומרים על המקום מצליח לאחר כל כך הרבה שנים?
פלאח: "בשנים האחרונות ישנם מקומות רבים וטובים שנפתחים בנתניה ובאזור שמציעים חוויה קצת שונה ולנו חשוב להמשיך ולהישאר כמו שהיינו ב-35 השנים הראשונות של המקום. אנחנו רואים קהל גדול שממשיך וחוזר אלינו גם לאחר שנים רבות, אנחנו מקפידים על החוויה 'האורנוסית' שבה אנחנו שומרים על הצביון של המקום, מעדכנים את המוזיקה, התפריט, ערבי נושא שונים שמתקיימים מדי פעם וכך אנחנו ממשיכים לזרום קדימה. אבל אנחנו לא שוכחים את העניין המסורתי שקיים בפאב ואת החוויה הביתית והנעימה שהוא העביר במשך שנים רבות אנחנו רוצים להמשיך ולשמר".

איך הנתנייתים מגיבים לוותק של המקום?
פלאח: "לפחות פעמיים בשבוע אנשים שאני פוגש ומבינים שאני מנהל את האורנוס, לא מאמינים שהמקום עדיין קיים ונזכרים בחוויות טובות שהיו להם שם ומשתפים אותי בסיפורים שלהם והם תמיד שמחים לחזור אלינו".
איזה פעילויות הוספתם למשל למקום?
פלאח: "ביום שני השבוע למשל היתה לנו סדנת וויסקי, זו פעילות שבה אנחנו עושים סדנאות אלכוהול במיוחד ללקוחות שלנו. ככה אנחנו מחזירים טובה לאותם לקוחות שבהם אנחנו רואים שותפים מלאים להצלחה של המקום וכשאנחנו יכולים אנחנו שמחים לפרגם להם בחזרה. בהמשך החודש, נקיים את הסיינט פטריק'ס דיי שבו אנחנו מחלקים מתנות, כובעים, חולצות, מצתים ומעבירים את החוויה האירית של היום הזה. בנוסף מתקיימות הופעות של אמנים מובילים בימי שישי בצהריים. בפורים נקיים מסיבת תחפושות בנושא הגנגסטרים של שנות ה-20, יש אירועי ספורט, משחקי ליגת האלופות וטורנירים גדולים שמוקרנים על ידי מקרני HD עם רמקולים".