הקשר בין ריצות ארוכות והצלחה תעסוקתית הקשר בין ריצות ארוכות והצלחה תעסוקתית הקשר בין ריצות ארוכות והצלחה תעסוקתית

פעילות ספורטיבית באופן כללי קשורה באופן ישיר או עקיף להצלחה בתחומי חיים שונים. לעיתים אף רואים כאלה שעוסקים בפעילות ספורטיבית תחרותית על בסיס קבוע וממש משוכנעים שהם גם מצליחים בתחום הקריירה, החיים האישיים ועוד

בלוג בנושא של רצים למרחקים ארוכים והצלחה תעסוקתית.

המחיר הגבוה במיוחד של גוף חטוב מאוד או רזון קיצוני | אילוסטרציה: fotolia

מדובר על רצים למרחקים ארוכים (מרתון, למשל), שפעילים על בסיס קבוע. מסתבר, שישנם מנהלים לא מעטים שאימצו את הריצות הארוכות כדרך חיים ולמרות הקריירה התובענית הם מצליחים למצוא גם זמן להתאמן והמעניין הנו שהם מצליחים בשני התחומים גם יחד- הקריירה והספורט. ריצות למרחקים ארוכים כרוכה בהשקעה של שעות רבות במהלך השבוע וזאת בקורלציה לתוכנית האימון הייחודית לכל רץ. למותר לציין שישנם כאלה המתכוננים לריצת מרתון ומדי שבוע רצים כ- 60-70 ק"מ סך הכל ואילו אחרים רצים, ייתכן, 100-130 ק"מ מדי שבוע. לא ייאמן. או אז, יש צורך בהשקעה רבה מבחינת הזמן המוקדש לריצה ובד בבד – לא פשוט כלל ועיקר לפתח את הקריירה ולמצוא זמן לתחומים אחרים (כמו משפחה, תחביבים נוספים וכדומה).

נציין נקודה מעניינת שישנם אנשי עסקים ומנהלים שונים שמקיימים פגישות עסקיות שונות תוך כדי ריצה (או הליכה או פעילות ספורטיבית אחרת). דוגמה טובה לכך הנה הסנטרל פארק בניו יורק וכן מקומות אחרים נוספים.

מיהם אנשים מצליחים?

אנשים מצליחים הינם אנשים בעלי משמעת ומוטיבציה פנימית – אנשים אשר יודעים להניע את עצמם בעצמם ואינם זקוקים ל"שוטר חיצוני" או "דמות סמכות" אשר תדחוף אותם קדימה או תציב בפניהם דרישות. 

אנשים מצליחים הינם אנשים מחויבים – אנשים אשר דבקים במטרה בלי תלול בתנאים או אילוצים חיצוניים (בדומה לרצים למרחקים ארוכים המתאמנים כמעט בכל תנאי מזג אוויר, ולראיה השתתפות שיא במרתון טבריה אשתקד בו הריצה למעשה הפכה לשחיה למרחקים ארוכים).

אנשים מצליחים הינם אנשים מתוכננים – עם כל הכבוד לספונטניות, הרי שהצלחה תלויה במידה רבה בכושר התכנון והארגון מראש. לא ניתן לנהל ארגונים גדולים על בסיס ספונטני. כמו גם, לא לקבל החלטות הרות גורל.
ההצלחה אינה מגיעה לפתע, גם הצלחות אשר נחוות ונראות לצופה מן החוץ כמטאוריות, משקפות פעמים רבות עבודה הדרגתית, שיטתית, יתכן שסמויה מן העניין לצופה מן הצד, אך התהליך בהחלט מתרחש.
סבלנות – "דברים מדהימים קורים לאלה שמחכים". לכל דבר יש קצב משלו ויש דברים שלא ניתן להאיץ. רצים למרחקים ארוכים יודעים כי אורכו של המירוץ ידוע מראש. המירוץ לא יכול להתקצר באופן משמעותי. לכן החשיבה היא איך להעביר את המרחק והריצה בצורה האפקטיבית והמהנה ביותר, איך "ליהנות מן הדרך". הנאה מהדרך מאפיינת גם את המצליחים.

קצב אישי

לכל אחד מאיתנו יש את הקצב הפנימי שלו. את המהירות הנכונה עבורו לבצע מטלות שונות. קצב זה משתנה גם "בתוך אדם" בהתאם למטלות שונות. על מנת להצליח חשוב לזהות את המקצב האישי הפנימי, לדבוק בו, תוך התחשבות גם בתנאים חיצוניים- לעיתים יש להחיש קצב אישי/פנימי על מנת להתאים לדרישות חיצוניות או להזדמנות חיצונית: גם רצים למרחקים ארוכים, יכולים לעיתים להחיש את הקצב כאשר הם מזהים הזדמנות להקדים רצים אחרים או הזדמנות לניצחון. בה במידה קצב אישי יכול להיות מואט לנוכח זיהוי של קושי או סכנה.

הצלחה הינה תוצר של יכולת התמודדות עם קשיים ועם הבלתי נודע/בלתי צפוי. לא ניתן "לפרוץ דרך" כאשר הדרך היא סלולה, מוכרת וידועה מראש. התמודדות עם בלתמ"ים מחייבת גמישות מחשבתית אשר מאפיינת אנשים מצליחים. בעולם העבודה כמו בספורט "ווינרים" הם ספורטאים ואנשים אשר דרכם לא הייתה סוגה בשושנים, נתקלו בקשיים ויכלו להם.

בריאות - הקשר בין ריצות ארוכות והצלחה תעסוקתית
ד"ר איתי זיו (Ph.D) עוסק מזה שנים בתחום הפעילות גופנית, ספורט וחדרי כושר. מנהל מקצועי של קורסי הכשרה מתקדמים לאנשי מקצוע במכללה האקדמית בוינגייט.
מנהל תחום הסברה בסוכנות למניעת סימום בספורט.
הוציא לאור את האנציקלופדיה "עוצמות חדשות, כושר במעגל החיים", ויחד עם ד"ר דרור שגיא, הוציא לאור את הספר "במשקל הנכון, פעילות גופנית ותזונה מאוזנת השילוב המנצח", ספר העוסק בתחום אורח חיים והשמנה.

בלוגים נוספים שכתב ד"ר איתי זיו

המחיר הגבוה במיוחד של גוף חטוב מאוד או רזון קיצוני 

משקל ואחוזי שומן אצל ספורטאי כח ומפתחי גוף

פציעות ספורט והקשר להשמנה

השפעת החברה על ההשמנה

כלים יישומיים לטיפול בילדים ומתבגרים כבדי משקל

הבדלים בין נשים וגברים בכושר ההתמדה באימון

ריצה עד איזה גיל מומלץ? 

 

ליצירת קשר: לחץ'צי כאן