אילוסטרציה | fotolia משברים הינם אתגרים משמעותיים בחיינו אילוסטרציה | fotolia

בעודנו עוברים תהליך התפתחותי מתקופת העוברות ועד לבגרות, ישנם שלבים בהם הצורך באהבה משתנה ממצב אחד לשני, כאשר בכל אחד מן השלבים אנו נזדקק לאהבה שונה, אהבות אלו מסייעות לנו לפתח כישרונותינו ויכולתנו כדי לבנות ולחזק בסיס חזק יותר להשגת הסוג הבא של האהבה

אילוסטרציה | fotolia

לכל שלב בהתפתחותנו ישנו מיכל שנקרא מכל אהבה, כאשר עוברים משלב התפתחות אחד לשני עלינו להתיר את המכלים גם כשהם מלאים כדי להתקדם הלאה, אם אינם מלאים ובעודנו הצלחנו למלא מכל אחר בשלב התפתחות הבא, יהיה עלינו לשוב ולמלא את הנותר החסר על מנת שנישאר מחוברים לעצמינו, ל"אני" האמתי שלנו, אחרת, נפגע בדרך כלשהי או שנחמיץ בדרכנו מידות שונות.
לדוגמא כאשר ילדים אינם מקבלים את האהבה, תשומת הלב והבנה להם נזקקים, הם אינם מבינים את מלוא האמת על עצמם, עד כמה הם ראויים, עד כמה הם מיוחדים, ולכל ילד קסם משלו, כתוצאה מכך יחושו תחושת ערך עצמי ירוד, התנתקות מן המצב הטבעי שלהם, ז"א אהבה, שמחה, שלווה פנימית, בטחון פנימי. כל אותם ערכים וצרכים חשובים אלו שיהוו עבורם קרקע יציבה ובטוחה, הם יועכבו בחיים עד אשר ילמדו למלא את מכלי האהבה הריקים.
ישנם עשר תקופות זמן ועשרה צרכים:
1. התעברות עד לידה, אהבת האל
2. לידה עד גיל 7, אהבת הורים
3. גיל 7-14 אהבת משפחה, חברים והנאה
4. גיל 14-21 בני גיל, חברים בעלי יעדים דומים
5. גיל 21-28 אהבה עצמית
6. גיל 28-35 מערכות יחסים ורומנטיקה
7. גיל 35-42 אהבת האדם התלוי בכם
8. גיל 42-49 תרומה לקהילה
9. גיל 49-56 תרומה לקהילה עולמית
10. גיל 56 והלאה בשירות האל

כל שלב מקושר לשלב הבא, לעיתים קרובות רב חוסר הסיפוק שלנו נובע מכך שאיננו משיגים את מה שאנו צריכים כדי למלא את יתר המכלים. בוודאי שמעם את הסבים או הסבתות שלכם מספרים כיצד היו הדברים פעם בהשוואה להיום. סיפורים אלו עוזר להם להישאר ולחוש צעירים. ומי לא ריפא את פצעיו בשנותיו הראשונות, ומכליו קרובם להתרוקנות, הם לא יוכלו להתקדם עד שירפאו את העבר, רמת האהבה במכליהם נמוכה ועל כן יזכרו את העבר.
בנקודות המעבר בין השלבים בגילאי 56 משבר הפרישה, מרגישים במיוחד את ריקנות מכלי האהבה, ואת הדחף החזק לסגת. אם לא נעשה משהו על מנת לתקן נמשיך להיאבק כשאיננו מבינים למה אנו זקוקים באמת.

כאשר מכלי האהבה אינם מלאים, אין אפשרות להעניק אהבה באופן לא מותנה

הסוד – להותיר את מכלי האהבה הקודמים מלאים

בריאות - משברים הינם אתגרים משמעותיים בחיינו

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה 

מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם 

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו