איך לארגן מסיבה בתקציב נמוך? תמונה: pexels 

אם אתם צעירים או סטודנטים אשר מבקשים לארגן מסיבה, יכול להיות שאין ברשותכם תקציב גבוה להשקיע במטרה

החדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים, שיטות וטיפים ישימים אשר בכוחם לסייע לכם לארגן מסיבה מוצלחת – בעלויות שהינן יחסית נמוכות.
איך עושים את זה? ובכן, להלן מספר טיפים אשר כדאי לכם להכיר וליישם בדרך להשגת המטרה:

כמה כסף אתם רוצים/ יכולים להשקיע במטרה?
בשלב הראשון, כדאי שתבינו עם עצמכם מה סכום הכסף המקסימאלי אותו אתם יכולים ומוכנים להשקיע בתכנון המסיבה. יש לקחת בחשבון את כל ההוצאות: אוכל, שתייה, מקום, בידור ועוד..
בשלב הבא, תוכלו לעבור על הרשימה ולראות איזה הוצאות אתם יכולים לצמצם או למצוא להן חלופה חינמית.

שקלו לעשות את המסיבה בבית או במקום ללא עלות
הדרך הטובה ביותר לחסוך כסף על ארגון מסיבה, היא לערוך את המסיבה בבית, בחצר או במקום ללא עלות – או כזה המוצע בעלות מינימאלית.
כדאי להכין רשימה של כל המקומות האופציונאליים ולבחור בסופו של דבר את האפשרות האטרקטיבית ביותר.
תכנון התפריט והשתייה
יש לבחור באוכל ובשתייה אשר יכולים להתאים לתקציב. לדוגמא, אם אתם רוצים להגיש אוכל, כדאי לשקול להכין אותו עצמאית ולוותר על הזמנת קייטרינג. אופציה נוספת היא לדאוג שכל אורח יביא משהו הן מבחינת האוכל והן מבחינת שתיה. אפשר לדוגמא להכין רשימה של כל מה שאמור להיות במסיבה לדוגמא: חטיפים, בורקסים, פיצות, בירות, וודקה, משקאות אנרגיה וכו, ושכל משתתף יעדכן מה מהרשימה הוא מתכנן להביא – כך שלא יחסר כלום.
קישוטי "עשה זאת בעצמך"
אם חשקה נפשכם לקשט את המקום ברוח המסיבה, ההמלצה היא להוציא אל הפועל את כל היצירתיות שבכם ולקשט לבד. ניתן לעשות שימוש לצורך כך באמצעים זולים כמו: בלונים, ניירות ובדים. אופציה נוספת היא "למחזר" פרטי עיצוב שיש לכם ממסיבות קודמות או לחפש אצל חברים או בני משפחה אם יש להם קישוטים.
שקלו להשתמש בהזמנות דיגיטליות
ההמלצה היא לחסוך כסף על הזמנות נייר וזאת, על ידי שליחת הזמנות דיגיטליות באמצעות דואר אלקטרוני או מדיה חברתית. ישנן הרבה פלטפורמות הזמנות מקוונות בחינם המציעות תבניות הניתנות להתאמה אישית.
הגבלה של רשימת האורחים
שמרו על רשימת האורחים קטנה ואינטימית כדי למזער עלויות ולהבטיח שתוכלו להכיל בנוחות את כולם במסגרת התקציב שלכם. כדאי התמקד בהזמנת חברים קרובים, בני משפחה או קבוצות ספציפיות על מנת לא לחרוג ממגבלת התקציב אשר הוגדרה.
בידור בתקציב נמוך
במקום להשקיע סכומי כסף גבוהים באמצעי בידור יקרים או לשכור ציוד, כדאי לתכנן פעילויות ומשחקים מותאמים לתקציב הדורשים עלויות מינימליות או ללא עלויות נוספות. ניתן ליישם רעיונות כמו: יצירת עמדת צילום עשה זאת בעצמך, ערכת קריוקי ביתית (אפשר לבדוק אם יש אפשרות להשאיל ערכה שכזאת מחברים או ממכרים), משחקי קופסא, משחקי חוץ או מרתון סרטים באמצעות מקרן ומסך (שגם את האמצעים הללו ניתן להשאיל).

קנה ציוד חכם: השווה מחירים וחפש את המבצעים הטובים ביותר על ציוד למסיבות, קישוטים וכלי שולחן חד פעמיים. חפש פריטי מכירות, הנחות וחיסול בחנויות דולריות, קמעונאים מוזלים ובשווקים מקוונים כדי למתוח את התקציב שלך עוד יותר.

טובות למסיבות עשה זאת בעצמך: במקום לקנות טובות מסיבה יקרות, שקול להכין בעצמך טובות למסיבות עשה זאת בעצמך באמצעות פריטים זולים כגון ממתקים, פינוקים תוצרת בית, תכשיטים קטנים או פתקים מותאמים אישית. טובות מסיבות בעבודת יד מוסיפות מגע אישי ויכולות להיות משמעותיות יותר לאורחים.