שגרירות רומניה בישראל אילוסטרציה | pexels

אם אתם יהודים ממוצא רומני ייתכן וכבר בדקתם את האפשרות להנפיק דרכון רומני, או שכבר יש לכם אחד כזה ואתם רוצים לבדוק כיצד לחדש אותו כאן בישראל

שגרירות רומניה בישראל יושבת ברמת גן כך שאם ברצונכם לחדש דרכון רומני באופן עצמאי תצטרכו להגיע אל הקונסוליה (מומלץ לקבוע תור מראש) ולהביא אתכם את כל המסמכים הנדרשים ובהתאם להנחיות לחדש את הדרכון הרומני שלכם.

הנפקת דרכון רומני מול חידוש דרכון רומני

ראשית אנו רוצים לפרט מעט על ההבדל בין הנפקת דרכון רומני מול חידוש דרכון רומני. חידוש הדרכון מתייחס לאזרח ישראלי שיש לו גם אזרחות רומנית ודרכון רומני, הדרכון עומד לפוג תוקף בקרוב או פג תוקפו לא מזמן – ואתם רוצים להגיע אל הקונסוליה כדי לחדש אותו. הנפקת דרכון רומני לעומת זאת הוא תהליך מורכב יותר שבו אתם רוצים להנפיק דרכון רומני שאתם מאמינים שמגיע לכם על פי החוק הרומני, המאפשר לאנשים ממוצא רומני החיים במדינות אחרות, להנפיק אזרחות רומנית ודרכון רומני במידה והם היו בעבר אזרחי רומניה או בני משפחתם היו עד 3 דורות אחורה. במקרה כזה יהיה צורך בהפקת דרכון רומני חדש על פי זכאותכם, וזאת כדאי לעשות באמצעות חברה המתמחה בנושא זה.

מתי כדאי לבצע חידוש דרכון רומני ולקבוע תור לקונסוליה?

• חידוש דרכון שטרם פג תוקפו – במידה ומדובר על דרכון שטרם פג תוקפו כדאי יהיה להזמין תור לקונסוליה לפחות חצי שנה מראש. התהליך עשוי לקחת כמה שבועות בשל עומס או עיכוב בהמצאת המסמכים ולכן כדאי יהיה להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר לפני תאריך התוקף של הדרכון. בדקו מראש את המסמכים שתצטרכו להביא אתכם כדי שלא תצטרכו להגיע פעמיים על מנת לפתוח את הבקשה.
• חידוש דרכון שפג תוקפו – במידה ומדובר בדרכון שפג תוקפו צריך יהיה לבדוק האם מדובר בפקיעת תוקף קצרה או ארוכה, האם מדובר באזרחות/דרכון שנשללו וכו'. במקרה כזה התהליך עשוי לקחת בין שנה וחצי לשנתיים וכדאי יהיה להיעזר בחברה שתלווה אתכם בתהליך.

הוצאת דרכון רומני עם חברה מתמחה:

הליך ההוצאה של דרכון רומני ואזרחות רומנית עשוי להיות מורכב ולדרוש מעט זמן. הוא ידרוש מכם להמציא מסמכים המוכיחים את הזיקה המשפחתית שלכם לרומניה. בדרך כלל בשיחת האפיון הראשונית מול החברה תוכלו לדעת האם אתם זכאים בסבירות גבוהה לאזרחות רומנית ודרכון רומני. לאחר מכן תצטרכו להמציא את המסמכים הרלוונטיים שהחברה תעביר לשגרירות בירושלים לצורך החתמה. המסמכים גם יעברו תרגום מקצועי וחותמת נוטריון. לאחר מכן המסמכים ישלחו לרשויות ברומניה, למחוז הרלוונטי הקשור אליכם/אל משפחתכם ובהתאם לאמינות המסמכים שלכם תזכו גם לאזרחות רומנית ובהמשך גם לדרכון הרומני. לעתים יהיה צורך בהגעה לקונסוליה הרומנית לצורך השבעה מול הקונסול הרומני.