יוני רועה יוני רועה בחשבון נפש ליום הכיפורים צילום: דורון עדות

אדם בתוך עצמו הוא גר, בתוך עצמו הוא גר״ ציטוט מתוך שירו של שלום חנוך. חברים יקרים, מידי פעם האדם חייב לעצור ולצאת מהבית הזה שבתוכו הוא גר. 

יוני רועה, מוזיקאי, כותב, מלחין וזמר, בבלוג אישי על חשבון נפש ליום הכיפורים.

כשאתה רואה את עצמך מבחוץ אתה יכול לדעת איך בדיוק אתה נראה. ואיך בדיוק היית רוצה שיראו אותך. כשאתה עסוק בעצמך אתה לא שם לב למתרחש מסביבך. אתה לא שם לב לעולם הקיים באמת ואתה מדשן כל היום את האגו ומרגיש מלך העולם! אתה עסוק כל הזמן בליצור עוד ועוד כסף והישגים מבלי לחשוב לרגע אם אתה באמת שם ואם אתה בעצמך עוד צריך את זה בכלל.

במרוץ המטורף והאינסופי של החיים אתה גם פוגע באנשים ולפעמים מבלי לשים לב ולהבין בכלל שזה בגללך. לא תמיד התוצאה היא ישירה ממעשיך כלפי האחר. לפעמים דרך מהלך שאתה התחלת מישהו בא והמשיך את המהלך הזה לרעה וכך נגרם נזק להרבה אנשים. במקרה כזה גם אתה שותף לעבירה. לכן טוב לו לאדם פעם בשנה לעצור! ולצאת מהבית הזה שבו הוא חי כל השנה. הבית של עצמו שבו הוא  גר ולעשות חשבון נפש. לראות את עצמו מבחוץ ולנסות לתקן את הדברים שלא ראה מבפנים.

אני מרגיש שזו מתנה גדולה לנסות ולתקן כל פעם מחדש את עצמי ואני אף פעם לא מחמיץ את ההזדמנות הזאת. בדרך כלל יוצא לי לצאת מהבית הזה שבו אני גר ביום כיפור ותמיד לצערי הרב אני מאוכזב ממה שאני רואה. אני רואה כמה לא הייתי מספיק טוב עם העולם ועם האנשים שחיים בו וכמה הייתי יכול לשפר ולהיות יותר טוב. להיות יותר טוב לא עולה כסף ולא מצריך ממך ויתור על נוחות חומרית. הוא מצריך ממך בסך הכול מחשבה! למחשבה שבך יש את הכח לשנות, לתת, לחבק, ולאהוב וליצור עוד המון דברים שיש בהם מן הרוח שבגללה אנחנו חיים ובזכותה אנחנו אנשים בכלל. חשוב פעם בכל שנה ואפילו פעמיים, לעצור ולצאת לרגע מפס היצור החומרי שבחייך ולעשות חשבון נפש! 

״הראשון להתנצל הוא האמיץ ביותר, הראשון לסלוח הוא החזק ביותר, והראשון לשכוח הוא המאושר ביותר". 
אז אני מתנצל בפני כל מי שפגעתי בו.
ואני סולח לכל מי שפגע בי.
באותה רוח שוכח את הדברים הרעים שעשיתי או שנעשו לי על ידי אחרים. 
אני מאחל לכל עם ישראל גמר חתימה טובה! ואל תשכחו כמה זה חשוב לצאת קצת מהבית.

 

כתבות נוספות של יוני רועה:

יוני רועה: מכבי נתניה שלי 

נתניה, אז והיום מאת יוני רועה

יוני רועה: מכבי נתניה שלייוני רועה: מכבי נתניה שלי