ד"ר יהודה סנצקיד"ר יהודה סנצקי- מומחה לרפואת ילדים, לנוירולוגית ילדים ולהתפתחות הילד. רופא בכיר במכון לנוירולוגיה ולהתפתחות הילד במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. מנהל מרפאת מ.ש.ב  

 

       

רשימת הפוסטים של ד"ר יהודה סנצקי

מגוון התרופות לבעיות קשב, ריכוז ופעילות יתר (ADHD) | פורסם ב- 27.12.2005

הילד צריך לקחת ריטלין ואינכם יודעים איזה סוג לתת לו? הילד סובל מתופעות לוואי ואתם מעוניינים לשנות סוג ריטלין? ד"ר יהודה סנצקי, בדק עבורכם מהם סוגי הריטלין הקיימים בשוק, על יתרונותיהם וחסרונותיהם. מתן טיפול תרופתי הינו חלק מהמעטפת הטיפולית הכוללנית והשלמה לטיפול בבעיות קשב, ריכוז ופעילות יתר (ADHD)

לכתבה המלאה...


על שינה, למידה ושעת אפס | פורסם ב- 16.9.2005

כותבים בנתניה נט - ד"ר יהודה סנצקי
בשנת 2003 הודיע משרד החינוך באמצעות חוזר מנכ"ל ואסר על קיום לימודים בשעת ה"אפס" אלא במקרים יוצאי דופן וגם אז יש צורך באישור מיוחד. הקביעה התבססה על מחקרים בהם דווח על ההשפעה של משך השינה על תפקוד התלמידים והקשר החיובי בין שעות שינה להשגים בלמידה

לכתבה המלאה...


תפקיד הרופא בתהליך אבחון של ילד עם לקות קשב, ו-ADHD | פורסם ב- 13.8.2015

יילדים רבים סובלים מבעיות קשב, ריכוז ופעילות יתר ("היפראקטיבים") ולעיתים גם לקויות למידה. הם עוברים אבחון ע"י גורמים מקצועיים שונים על מנת שיזכו לטיפול מתאים והקלות בבית הספר. מכיוון שכל ילד שונה והסיבות לבעיות קשב, ריכוז ופעילות יתר הן מגוונות ורבות, תפקידו של הרופא (נוירולוג-ילדים או כל רופא ילדים בעל ניסיון בתחום) לאסוף מידע מההורים וצוות בית הספר

לכתבה המלאה...


כותבים בנתניה נט - ד"ר יהודה סנצקי

שתיית אלכוהול במהלך ההריון: נשים, הזהרנה! | פורסם ב-19.7.2015

נשים בהריון דואגות בד"כ לקיים אורח חיים בריא ומקפידות על תזונה נכונה ואף נמנעות ממזונות מסויימים על מנת שעוברן יגדל בתנאים האופטימליים ויוולד תינוק בריא. מסקרים שנערכים באופן קבוע ע"י הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול נמצא שצריכת אלכוהול בישראל נמצאת בעשורים האחרונים במגמת עלייה וכיום ילדים כבר בבתי ספר יסודיים נוהגים לשתות משקאות המכילים אלכוהול.

לכתבה המלאה... 


מה צופן העתיד לילדים הסובלים מ-ADHD |  פורסם ב-16.6.2015

כותבים בנתניה נט - ד"ר יהודה סנצקי
לילדים הסובלים מ-ADHD קשיים רבים ביכולות הקשב והריכוז, לעיתים קרובות פעילות יתר ובנוסף מגבלות ביכולות הלמידה, ההתנהלות החברתית ותחלואה רגשית נילוות. מכאן שההפרעה עלולה לפגוע בכל תחומי החיים של הילד והסובבים אותו. השאלה שנשאלת היא האם וכיצד תבוא לידי בטוי הפרעה זו בחייו הבוגרים של אותו הילד ובהשפעה על הסובבים אותו והאם הקשיים עלולים לגרום בעתיד להפרעה בחיים האישיים והמקצועיים.

לכתבה המלאה...


ד"ר סנצקי כותב על הפרעות קשב, ריכוז ו- ADHD |  פורסם ב-1.6.2015 

הפרעת קשב, ריכוז ופעילות יתר (ADHD- ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER) היא הפרעה נוירו-התפתחותית שתסמיניה העיקריים הם קשיי קשב וריכוז, פעילות יתר ואימפולסיביות.
על מנת להגדירה אין צורך שכל המרכיבים יופיעו וקיימת שונות רבה בין הלוקים בה. קיימים קריטריונים מדויקים שחייבים להתקיים על מנת לאבחן את התסמונת ולמרבה הצער חלק מהילדים מאובחנים למרות שאינם עונים על ההגדרות הנדרשות. 

לכתבה המלאה...