צילום: רן אליהו נחנכו שני שוברי גלים במסגרת ההגנה על המצוק החופי בנתניה צילום: רן אליהו

נחנכו שני שוברי הגלים הראשונים במסגרת פרויקט הדגל להגנה על המצוק החופי בעיר נתניה 

חנוכת שוברי הגלים | צילום: רן אליהו 

המשרד להגנת הסביבה, עיריית נתניה והחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון חנכו ביום שלישי בחוף סירונית את שני שוברי הגלים הראשונים מתוך 12 שוברי גלים שיוקמו מחוף סירונית דרומה עד לחוף ארגמן. זאת מאחר והמצוק החופי בנתניה נמנה בארץ על המצוקים הגבוהים והדחופים ביותר לטיפול.

פרויקט ההגנה על המצוק החופי בנתניה כולל הקמה של 12 שוברי גלים והזנת חול לצורך הרחבת רצועת החוף. הפרויקט מתפרש על פני כ-3.5 ק"מ של רצועת חוף, שבעורפה המזרחי מתנשא מצוק כורכר בגובה של עד 40 מטרים.
העבודות החלו לפני כשנה והן צפויות להסתיים במהלך 2025.

בטקס גזירת הסרט נכחו השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אילן לביא, סגני ראש העיר וממלאי מקומה, אינג'. אלי דלל ועו"ד שירי חגואל-סיידון וכן סגן ראש העיר, עו"ד אדיר בנימיני.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג "הקמת שוברי גלים לאורך רצועות החוף הצפופות בערים, על אף שבצידה מחירים סביבתיים לא זניחים, הוכרה על ידי המשרד להגנת הסביבה כהכרחית לשמירה על תועלות ובטיחות הסביבה האנושית כמו גם על התשתיות השונות - זאת במסגרת איזונים ובלמים שנערכו בשיתוף הגורמים השונים.
שובר הגלים מבטיח את שמירתם והרחבתם של החופים הנפלאים במרחב, שהם מפניני הטבע, הנוף והפנאי החשובים בעיר.
אני מברכת את עיריית נתניה ואת החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון על שיתוף הפעולה למציאת האיזונים הנדרשים והקמת שובר הגלים".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר "חנוכת שוברי הגלים הינה בשורה גדולה לנתניה שממשיכה להיות פורצת דרך בנושא של ההגנה על המצוקים ומניעת המשך תהליך הבלייה שלהם, כדי למנוע חלילה פגיעות בנפש ו/או התמוטטות של מבנים. העירייה הייתה חלוצה בקידום תוכנית בניין עיר בנושא והיא העיר היחידה בארץ שעשתה כך בשנים האחרונות. היום אנו חונכים את שוברי הגלים הראשונים ועל זה נאמר: שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה."

מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אילן לביא "הקמת שובר הגלים בנתניה הינו חלק מתוכנית כוללת שקידמה החברה הממשלתית בסיוע צוות מומחים מהארץ ומחברות בינלאומיות מהמובילות בתחומן בעולם להגנה על המצוק החופי בנתניה, בעיה אקוטית שהלכה והחריפה עם השנים בשל שינויי האקלים. נמשיך לפעול יחד עם המשרד להגנת הסביבה ועיריית נתניה על מנת להבטיח שחופי הים יהיו פתוחים ובטוחים לציבור תוך מיצוי הפוטנציאל הטמון ברצועת החוף, ושמצוק נתניה יהיה מוגן ובטוח למען אזרחי המדינה."