אילוסטרציה | adobe "אכזבה זו לא מילה, זו פשוט התעללות בילדים" אילוסטרציה | adobe

מערך ההסעות עבור בעלי מוגבלויות בנתניה רחוק מלתפקד – והתוצאות הרסניות. הורים מתלוננים על אי התאמה של המלווים והרכבים, מה שמסכן את חיי ילדיהם מדי יום ולא מאפשר להם לנהל שגרת לימודים תקינה. "העירייה לא עושה לנו טובה – היא מחויבת לספק לנו הסעות על פי חוק", הם טוענים. העירייה: "כל תלונה נבדקת פרטנית ומטופלת מיידית" 

 

אילוסטרציה | adobe

עבור הורים רבים לילדים בעלי מוגבלויות בנתניה החיים אינם חיים. אם לא די בהתמודדות היומיומית המאתגרת עם בעלי מוגבלויות, הרי שיש להם טענות קשות על כך שעיריית נתניה כשלה בתפקידה, בכך שאינה מספקת לכאורה לילדיהם הסעות מונגשות המגיעות להם על פי חוק.

הורים עמם שוחחנו מציירים תמונה מדאיגה במיוחד ומגדירים את השנה כקטסטרופה בכל הנוגע להסעות. "חלק מההסעות בלי בוסטר, חלק בלי מלווים, וכשמגיעים מלווים הם לרוב לא מתאימים ואין להם יכולת לטפל בילדים שלנו", אומרת אחת האימהות. "וכל זה כמובן כשבכלל יש הסעות. היו לא מעט פעמים בהן לא היו הסעות, ואחר כך גם לא היו מלווים בכלל".

פניתם לעירייה ולחברת ההסעות?

"כמובן. מתחילת השנה הם לא עונים. פעם אחת אפילו הגענו לשם וראינו אותם מנתקים בכוונה. כשכבר הצלחנו להגיע למישהו במחלקת ההסעות, התגובות היו שאנחנו יכולים להגיע ללוות את ההסעה או לקחת את הילדים לבית הספר בעצמנו. חשוב להבין – יש חוק של ליווי ילדים בעלי מוגבלויות בהסעות. אף אחד בעירייה לא עושה לנו טובה".

וכאן לא נגמרים סיפורי האימה שמדירים שינה מעיני ההורים. חלק מהילדים סובלים מאפילפסיה, אחרים בעלי נכויות ומוגבלויות קשות והדבר לא מאפשר להם יותר מדי מרחב תמרון. כך למשל ילדים קיבלו הסעה ברכב נמוך, למרות שאין אפשרות טכנית להכניסם לרכב. במקרה אחר נחבט ראשה של ילדה והיא נחבלה, משום שלא דאגו לכך שתהיה חגורה על מושב מתאים.

"פנינו אין ספור פעמים למבקר העירייה, אגף החינוך וכמובן למנהל מערך ההסעות, אבל אף אחד לא עוזר לנו", מסכמים מספר הורים. "שלחנו תמונות, הקלטות, בכל העיר סובלים מזה. כולם יודעים הכל, אבל ממשיכים. עכשיו זרקו לנו שנדבר בספטמבר. אכזבה זו לא מילה, זו פשוט התעללות בילדים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה 

"אגף ההיסעים בעיריית נתניה מסיע כ-700 קווים ברחבי נתניה ומחוצה לה בחינוך המיוחד והרגיל - סה"כ 5,500 תלמידים. כל תלונה נבדקת פרטנית ומטופלת מיידית. ייתכן ויקרו תקלות במערך היסעים כה גדול. כאמור, כל תלונה נבדקת ומטופלת במיידי. אגף ההיסעים עוסק ימים ולילות בשמירה על התנהלות רציפה ותקינה של מערך ההיסעים בתנאי אי וודאות של שביתות, מגיפות, אירועים ביטחוניים וכיו"ב".