צילום | ארכיון  "נושא התחבורה פוספס בענק בעיר בשנים האחרונות" צילום | ארכיון 

עבודות הפיתוח במחלף פולג היו הקש ששבר את גב הגמל, ומאות מתושבי נתניה חתמו על עצומה הקוראת לעירייה ולעומדת בראשה לספק פתרונות תחבורתיים לתושבים. יוזם העצומה, דודו סלמה: "הציבור המסכן עדיין לא מבין את מה שהולך לקרות כאן"

צילום | ארכיון

"אנו תושבי נתניה שמשלמים מסים לעירית נתניה, מצפים מראש העיר מרים פיירברג איכר ומחברי מועצת העיר לדאוג ליישם פתרונות תחבורה ראויים לשנת 2022 ולאפשר לנו התושבים לחיות, להתפרנס ולקיים שגרת חיים נאותה". כך נפתחת עצומה זועמת בשם "הכל תקוע!" עליה חתמו כבר 435 תושבי נתניה – 87% מתוך יעד של 500 איש בסך הכל.
"כתושבים שחיים בעיר ומשלמים ארנונה גבוהה מאוד ביחס לערים רבות בישראל, אנו מבקשים מהעירייה לספק שירותים בסיסיים וסבירים למאה ה-21 ולא עוד גימיקים בדמות קפסולות לחלל ורכבים חשמליים שרק תופסים חניות של תושבים ועסקים בעיר".
כזכור, נתניה נמצאת לאחרונה בכאוס תחבורתי בעקבות עבודות הפיתוח והשדרוג במחלף פולג של חברת נתיבי איילון, עבודות שיצרו פקקי ענק בעיר. אלא שמהעצומה עולה כי אותן עבודות היו רק הקש ששבר את גב הגמל, שכן תושבי העיר סובלים כבר תקופה ארוכה מההתנהלות בנושא התחבורה, והחליטו לפעול בהתאם.
עוד הוצעו בעצומה פתרונות לטווח הקצר והארוך. בין השאר, בטווח הקצר הוצעו שאטלים לתחנת הרכבת ספיר ואל אזור התעשייה פולג בתדירות גבוהה בשעות העומס, תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה בשעות העומס דרומה אל הרצליה ותל אביב, וכן עבודה סביב השעון 24/7 על גשר פולג על מנת לקצר את לוחות הזמנים של הפרויקט שגורם לכאוס תחבורתי.
בטווח הארוך, הוצעו בין השאר בניית גשרים להולכי רגל ורוכבי אופניים שיחברו את תושבי העיר לאזורי התעסוקה בצורה קלה ומהירה ללא רכבים, תכנון יציאה נוספת לכביש החוף מנתניה וכן הקמת תחנת רכבת נוספת בסמוך לקריית השרון והאצטדיון העירוני.
יוזם העצומה והפעיל החברתי, דודו סלמה: "כבר לפני חודשיים התרענו על הבעיות הצפויות ונראה שקצת נרדמו עם הנושא והיו שאננים מדי, או שמי שהיה צריך לטפל בזה היה עסוק בדברים אחרים. נושא התחבורה פוספס בענק בעיר בשנים האחרונות ובמיוחד נושא התחבורה הציבורית שצעד בצעדי ענק אחורה. איך יתכן שנתניה הוצאה מפרויקט המטרו להסעת המונים, שיפעל מאזור ראשון לציון עד להרצליה כולל כל גוש דן ויישובי השרון כמו כפר סבא? זה פשוט מחדל אמיתי שמי שהסכים לו צריך לחזור לכיתה א'!".
עוד הוסיף סלמה כי "גם היום צריך לפעול מהר ולמזער את הנזקים כי מה שקורה היום הוא רק הפרומו למה שיתרחש בספטמבר, כשאנשים יחזרו מחופשות ומוסדות החינוך יחזרו לפעול. הציבור המסכן עדיין לא מבין את מה שהולך לקרות כאן וזה עניין של זמן שאנשים יצאו לרחובות, כי הפרנסה שלהם תיפגע במידי. אם עד היום ראינו כי העסקים באזור התעשייה ספיר לפני קריסה וחלקם לא ראו לקוחות כבר יותר משבוע, אז מחודש ספטמבר יצטרפו אליהם אלו שצריכים לצאת לעבוד מחוץ לעיר ולא יוכלו לשהות במשרד מספיק זמן בשל ההגעה הממושכת אל המשרד וחזרה הביתה. הרי זה הזוי שאדם ישרוף 4 שעות בכבישים מדי יום כשהמרחק האווירי הוא פחות מ-20 קילומטר".