אהרון אורגד "התעקשתי על סולם הערכים שלי": אהרון אורגד התפטר מהקואליציה אהרון אורגד

סערת המופע של חנן בן ארי לא שכחה, וחבר המועצה שהתנגד לתשלום מאות אלפי שקלים הודיע לראש העירייה על פרישתו מהקואליציה, לצד התפטרותו מתפקיד הממונה על התרבות והאירועים בעיר. "לא אוכל להיות שותף לקואליציה שבחסותה מבוזבזים כספי ציבור בצורה כה קיצונית", כתב. בתגובה, ענתה ראש העירייה, מרים פיירברג איכר: "ריח הבחירות עולה לאוויר, מה שגורם לחברי מועצה לחפש עצים לטפס עליהם"

סערת המופע של חנן בן ארי ממשיכה לתת את אותותיה בעיריית נתניה והשבוע הגיע השיא, עם התפטרותו של חבר המועצה אהרון אורגד, שכזכור התנגד נחרצות בצורה פומבית למופע, כאשר על פי פרסומים עלותו מוערכת בסכום עתק של 626 אלף שקלים.
"הודעתי לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, על פרישתי מהקואליציה והתפטרותי מתפקיד הממונה על התרבות והאירועים בעיר. זאת, בעקבות התשלום המטורף, הבלתי מתקבל על הדעת, לדעתי גם מושחת ציבורית ומוסרית, בסך 626 אלף שקל עבור הופעה אחת של חנן בן ארי. לא הסכמתי, לא חתמתי ולא אהיה שותף לכך", כתב אורגד. "לצערי, ראש העיריה התעקשה, משיקולי אגו כפי הנראה, למרות התרעותיי, לנהוג כמשרד אמרגנות פרטי ולשעבד כספי ציבור בסכום דמיוני למופע סלקטיבי ש-99 אחוז מתושבי נתניה כלל לא זכו להיכנס אליו. אז אני התעקשתי על משהו אחר - התעקשתי על סולם הערכים שלי, שלעולם, אבל לעולם, לא אוותר עליו".
עוד הוסיף אורגד בנימה אישית כי "הייתה לי הזכות לכהן בהתנדבות כממונה על התרבות בעיר, והתוויתי במשמרת שלי מדיניות של רב-תרבותיות, קידום אמנות ואמנים מקומיים, מתן רוח גבית לכל העשייה התרבותית בעיר וניהול כלכלי שפוי, מאוזן ומידתי. תמיד אעמוד לימין תרבות טובה בעירנו".
בטון ביקורתי רבה יותר, הדגיש כי " לא אוכל יותר להיות שותף לקואליציה שבחסותה מבוזבזים כספי ציבור בצורה כה קיצונית. היום זה חנן בן ארי במחיר לא מוסרי, אתמול 4.3 מיליון שקל (!) מיותרים לגמרי למכביה העשירה, ומחר, בשנת בחירות, מי יודע עוד איזה הפקרות כספית צפויה לנו".
"בארבע השנים האחרונות הובלתי את המאבק בכל הארץ להוזלת תעריפי אמנים במופעי יום העצמאות ובכלל. המאבק הזה נחל הצלחה יוצאת מן הכלל, כולל התערבות שר הפנים, והתעריפים נהיו שפויים ומידתיים. תשלום 626 אלף שקל למופע אחד הרס כל מה שבניתי. נתניה הפכה בתקופתי כממונה לסמל לתעריפים הגיוניים - עכשיו לצערי אנחנו הסמל לתעריפים מופרעים".
מי שלא נותרה אדישה לדברים היא כמובן ראש העירייה, מרים פיירברג איכר, שאף פרסמה פוסט בנושא. "ריח הבחירות עולה לאוויר, מה שגורם לחברי מועצה לחפש עצים לטפס עליהם בכדי להילחם בקואליציה ולהציג את עצמם כאבירי השלטון", כתבה ראש העירייה מבלי להזכיר ישירות את שמו של אורגד. "את התרגיל הזה אני מכירה שנים רבות, הוא קורה בכל עיר ובכל מערכת בחירות. טיפ קטן, הוא גם אף פעם לא מצליח, הציבור לא מטומטם".
עוד הוסיפה כי "אני פה כדי לספר לכם את האמת, למרות שהיא כורתת לכמה אנשים את הענף עליו הם טיפסו. אני רק אספר לכם שההופעה של חנן בן ארי הייתה מאוזנת לחלוטין! המופע של עילי בוטנר עלה לקופת העירייה כ-63 אלף שקל! שני המופעים גם יחד עלו לקופת העירייה מעט פחות מ-32 אלף שקל למופע! כן כן, פחות מ-32 ולא המספרים המופרכים ואפילו הדמיוניים שניסו לספר לכם".
כמו כן, התייחסה ראש העירייה לסערה בעקבות הנושא ברשתות החברתיות. "עירייה לא מנהלים בפייסבוק, אך רצח האופי שמנסים לעשות ברשתות החברתיות גרם לי לחרוג ממנהגי ולרשום את הפוסט הזה", כתבה. "המספרים של כל סעיף וסעיף נמצאים אצלי כעת לאחר שהמופעים הסתיימו. קצת תמוה בעיניי כיצד ידעו "הנביאים" – אותם פופוליסטים, את המספרים המופרכים שאין להם שום אחיזה במציאות טרם הסתיימו המופעים. רמז: הם לא".
בסיום דבריה קראה לתושבים להרבות באהבת חינם, להמעיט בלשון הרע, וחתמה: "יכולתי לכתוב כאן מילים קשות מאוד על אותם דברים שאמרו, אבל במנהיגות צריך לעשות את הדברים אחרת לפעמים".
לא בכל יום מתנהל דו קרב חזיתי שכזה במסדרונות העירייה תוך גלישה לרשתות החברתיות, אבל בדבר אחד אין ספק: הבחירות הולכות ומתקרבות, ולא צפוי סביבן אפילו רגע אחד משעמם.