צילום | ארכיון  פתרון לסאגת הגשר: העבודות צפויות להסתיים בסוף אוקטובר צילום | ארכיון 

הכאוס התחבורתי בעקבות העבודות בפולג היה על ראש סדר יומה של העירייה, ובשבוע האחרון הודיעה מרים פיירברג איכר כי בעקבות לחץ שהפעילה העבודות יסתיימו מוקדם מן המתוכנן. הפירוט המלא בפנים

צילום | ארכיון

נדמה כי אין פלטפורמה ברחבי נתניה בה לא עסקו בהרחבה בנושא עבודות בטיחות ושדרוג מחלף פולג, מה שהוביל לפקקי ענק וכאוס תחבורתי ברחבי העיר בחודש האחרון. לא מעט חברי מועצה התבטאו פומבית בנושא, בראשם ראש העירייה מרים פיירברג איכר, שאף כתבה בתחילת החודש בנושא העבודות על הגשר כי "בניתי בשתי ידי את אזה"ת החדש ולא אתן לכם להרוס! אני בעצמי אעמוד שם אם צריך, ואסגור את הפרויקט אם לא יינתנו פתרונות".
השבוע היא כבר נשמעה מפויסת יותר, כשהודיעה: "בעקבות הלחץ שהפעלתי מול משרד התחבורה ונתיבי איילון, קיבלנו היום בשורה חשובה! העבודות על הגשר יסתיימו בסוף חודש אוקטובר 2022".
פיירברג איכר הרחיבה וכתבה כי ניתנה לנו אפשרות לבחור בין 2 חלופות, הראשונה מאפשרת פתיחת שני נתיבים לכיוון מערב, דבר שידחה את סיום העבודות לסוף ינואר 2023 עם אפשרות לעיכובים בגלל הגשמים. בחלופה השנייה, בה יישארו שני נתיבים (אחד לכל צד) כפי שיש היום - יסתיימו העבודות בסוף אוקטובר. כדי לסיים את העבודות במהירות האפשרית, בחרנו כמובן בחלופה השנייה".
עוד עדכנה ראש העירייה כי "לבשורה הזו מצטרפים שאטלים חינמיים, שיחלו לפעול בתחילת ספטמבר מתחנת רכבת ספיר בתוך אזור התעשייה במסלול מעגלי עד לאצטדיון העירוני וחזור, מה שיאפשר לבאים ברכבת לרדת ברחובות אזור התעשייה ולאפשר חניון רכבים בחניית האצטדיון העירוני, רחוק מהעבודות בגשר פולג. בהתאם לכך, דרשתי ממשרד התחבורה כי רכבת ספיר תעצור שלוש פעמים בשעה ולא פעמיים כפי שהיא עוצרת היום".
עדכונים נוספים עליהם הוסכם בין העירייה, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון:
-העירייה בתיאום עם נתיבי איילון, תבצע הוספת פניה שמאלה בצומת טמפו (רח' גיבורי ישראל) לכיוון מזרח (נתיב רביעי), דבר שיצור 2 נתיבים ימינה ו 2 שמאלה. סיום עבודות: תחילת ספטמבר.
-חברת נתיבי איילון כבר ביצעה החלפת טכנולוגיה מורכבת של מערכת רמזורים על ציר גיבורי ישראל ולמעשה היא שולטת כרגע מרחוק על כל הציר. מבוצע תעדוף של כניסות ויציאות באזור התעשייה באמצעות גל ירוק.
יציאה לצפון ממתחם האצטדיון - הוכנה תכנית המחייבת אישור משטרה וועדות סטטוטוריות של משרד התחבורה. קבלת האישורים נדרשת בשל בעיות בטיחותיות, הנובעות מהשתלבות לכביש 2, הנחשב לכביש מהיר. ככל ויתקבלו האישורים העבודות תתבצענה תוך זמן קצר.
בשורה משמעותית נוספת, באשר לדרישת ראש העירייה להרחיב את גשר פולג, עדכנה פיירברג איכר כי משרד התחבורה אישר לנתיבי איילון להתקדם לתכנון להרחבת מחלף פולג ל-3 נתיבים לכל צד באופן קבוע.