בית הכנסת אוהל משה ואברהם | צילום: אחינועם כהן האם בית כנסת יעצור פרויקט פינוי בינוי גדול בעיר? בית הכנסת אוהל משה ואברהם | צילום: אחינועם כהן

במתחם המיועד לפינוי בינוי בנתניה, נבנה בעבר בית כנסת על שם בן חייל שנהרג בעת מילוי תפקידו. האם השכולה: "אל תהרסו את בית הכנסת ע"ש הבן" 

בשכונת קרית נורדאו בנתניה, שחלקים גדולים ממנה אמורים להיכלל בקרוב בפרוייקטים שונים של פינוי בינוי, מתנהל מאבק בין אם שכולה, אשר בנה, משה כהן ז"ל, נהרג בעת שירותו בחטיבת "גולני", המיוצגת בידי משרד עורכי הדין ד"ר ניסן שריפי, לבין חברת יובלים, האחראית על פינוי בינוי ברחובות ש"י עגנון וזלמן שניאור בשכונה.

האם פנתה באמצעות עו"ד יואל ואן דר גלאס ממשרדו של ד"ר ניסן שריפי במכתב התראה המופנה אל איציק ברוך, מנכ"ל קבוצת יובלים ואל מרים פיירברג ראש עירית נתניה וסגנה, אלי דלל (בקרוב ח"כ בליכוד) , ובין היתר צוין במכתב זה "במקום המיועד להריסה נבנה בעבר בית כנסת על שם הבן החייל, וזאת במקלט אותו הכשירה משפחתו של החלל בהשקעה גבוהה לשם תיפקודו כבית כנסת על שמו של החלל ועל שמו של חלל צה"ל נוסף בן השכונה, אברהם אוויזרץ ז"ל. שמו של בית הכנסת הינו "אוהל משה ואברהם". כבר מזה כ-37 שנה מתפללים בבית הכנסת עשרות רבות מתושבי השכונה".

כמו כן, נטען במכתב "החלל, בן 19 במותו, התגורר באותה הדירה (המיועדת להריסה) יחד עם הוריו (בינתיים, האב נפטר גם הוא), ולחדר בו הוא התגורר ישנה משמעות רגשית עצומה לאימו. על קירות חדרו תלויות עדיין דרגותיו, תמונותיו ותעודותיו. גם על קירות מבואות הדירה תלויות תמונות ומזכרות מהבן האהוב, אשר נקטף בדמי ימיו".
לפיכך, צוין בסוף המכתב באופן נחרץ כי "האם השכולה מתנגדת לכל הליך של פינוי בינוי שייערך מבלי מציאת פתרונות הולמים לבית הכנסת ולהנצחת הבן החלל."

מחברת יובלים בחרו שלא להגיב.

מעיריית נתניה נמסר 

ככלל, העיריה אינה מתערבת ביחסים שבין היזם לבעלי הדירות. יחד עם זאת העיריה בפרוייקטים של התחדשות עירונית קשובה לצורכי הדיירים. הצורך בבתי כנסת במתחם שי עגנון, עלה בעבר מדיירים נוספים ולאור הבקשות הוחלט להקצות חלק ממבני הציבור המתוכננים בפרוייקט, לטובת בתי כנסת. הקצאת בתי הכנסת עצמם למבקשים השונים, תעשה על פי הוראות הדין.