האם גשר פולג בסכנת קריסה? תמונה באדיבות רני אלוש

רני אלוש התריע על סכנת קריסה בגשר פולג וצירף תמונה בה חלק ממנו נראה פגום. פנייתו למהנדס העיר בנושא נדחתה. העירייה: "יש לפנות לנתיבי איילון". נתיבי איילון: "השימוש במחלף כעת בטוח לחלוטין" 

חבר המועצה רני אלוש, בוגר לימודי אדריכלות ועיצוב, מתריע על סכנת קריסה של גשר פולג. אלוש פנה בנושא למהנדס העיר ארז טל, שענה מצדו כי "גשר פולג הינו בסמכות רשות התמרור המרכזית ונתיבי איילון. נתיבי איילון מבצעים חידוש וחיזוק לגשר בליווי מהנדסים המתמחים בנושא"

אלוש טוען כי הוראות החוק מחייבת את הרשות המקומית להיות אחראית על הגשרים בתחומה "גשר לא צריך להיות על הקצה וקורה שפוגעת בקורה זה מסוכן מאוד. הבטון התפוצץ ונגרם לו נזק. לא צריך להיות דוקטור, יש כאן סכנת קריסה". אלוש אף הפנה את מהנדס העיר לדו"ח מבקר המדינה בנושא, לפיו "על הרשויות המקומיות לדאוג לתקינות הגשרים שבתחומן על מנת למנוע פגיעה בשלום הציבור ובביטחונו".

בינתיים תושבי נתניה סובלים מפקקים רב שעות היום ומאבדים שעות עבודה ודלק. לטענת אלוש הדברים היו נמנעים באם היה נעשה בנושא פיקוח כנדרש במהלך השנים.

מעיריית נתניה נמסר: "רשות התמרור בגשר הינה חברת נתיבי איילון. העבודות לשיקומו וחיזוקו של הגשר מבוצעות על ידם. יש לפנות אליהם בשאלה זו".

מנתיבי איילון נמסר בתגובה: "למען בטיחות משתמשי הדרך ובכדי למנוע חלילה אירוע קריסה של המחלף, אנו מבצעים כעת עבודות הנדסיות נרחבות לשיקום מחלף פולג עד לאוקטובר 2022. אמנם הפרויקט מתבצע כעת בעקבות דו"ח מקצועי של מהנדסי גשרים בכירים מטעם המדינה, אשר קבעו כי יש להיכנס מיידית לביצוע עבודות לחיזוק ושיקום המחלף, אך חשוב להדגיש כי השימוש במחלף כעת בטוח לחלוטין לשימוש ואלמלא העבודות שאנו מבצעים הדבר עשוי לעלות בחיי אדם".