פרשת שלט המחאה והעבירה שלא הייתה בחוף פולג שלט מחאה על ציליה: 'די מרים! לא בונים על הים!

ריקה אידלמן, תושבת פולג, תלתה על הציליה שלה שלט מחאה נגד ראש העיר, מרים פיירברג איכר. פקח ושוטר דרשו להסיר אותו, אך לא ידעו להסביר מה העבירה שבוצעה ונאלצו לעזוב את המקום. אידלמן: "מאוד מטרידה אותי הקלות שפקחים באים בדרישות מול תושבים שלא עברו שום עבירה" 

מקרה מביך ומטריד כאחד אירע בשבת שעברה בחוף פולג בנתניה. תושבת השכונה, ריקה אידלמן, תלתה על הציליה שלה שלט מחאה 'די מרים! לא בונים על הים!'. כזכור, מדובר בחלק ממחאה ארוכה של תושבי השכונה נגד כוונת העירייה לבנות בחוף פולג. עד מהרה הגיעו אליה פקח ושוטר ודרשו להסיר את השלט.

"פתאום משום מקום הגיעו אלי פקח בליווי שוטר ודרשו ממני להוריד מיידית את השלט שהיה קשור לציליה בחוף הים בטענה שזה אסור", משחזרת אידלמן. "שאלתי על פי איזה סעיף הוא טוען שאסור לי לתלות את השלט, אבל הפקח לא ידע לענות וטען שקיבל הוראה מהממונים שלו. השוטר שהתלווה לפקח ביקש גם הוא לדעת לפי איזה סעיף, ומכיוון שהפקח לא ידע הם הלכו לברר. לאחר מספר דקות השוטר חזר ואמר שהכל בסדר, אין שום עבירה ומותר לי להמשיך לתלות את השלט".

אז איך קורה שרשויות החוק מטרידות אזרחית תמימה על לא עוול בחפה? לא ברור. "אותי כאזרחית, מאוד מטרידה הקלות שפקחים באים בדרישות מול תושבים שלא עברו שום עבירה", מסכמת אידלמן. "למזלי, אני יודעת היטב מה הזכויות שלי, אבל מישהו אחר עלול היה להילחץ ולמהר להוריד את השלט".

מהמשטרה נמסר: מדובר באירוע בטיפול ואחריות של הרשות המקומית. השוטח נכח במקום כחלק מצוות משולב (פקח ושוטר), ולאחר שמצא השוטר כי לא בוצעה עבירה, עזבו את המקום".
מעיריית נתניה לא התקבלה תגובה.